W obrotach pozasesyjnych, tuż po ogłoszeniu prognozy akcje LinkedIn poszybowały ostro w dół – aż o 26 proc.

Według raportu spółki, odnotowującej spadek dochodów z płatnych ogłoszeń i z serwisów markietningowych, przychody w trwającym obecnie kwartale mają wynieść 820 milionów dolarów. Obroty LinkedIn w całym 2016 roku mają wahać się w granicach 3,6-3,65 mld dol. Tymczasem konsensus analityków wynosił odpowiednio 867,1 mln dol. i 3,9 mld dol.

LinkedIn jest kolejną spółką high-tech, która mimo solidnych wyników finansowych (18 milionów nowych użytkowników w ciągu kwartału) zawiodła inwestorów na Wall Street ponieważ nie spełniła oczekiwań dotyczących szybkiego wzrostu sprzedaży. W podobny sposów "ukarano" także w ostatnich tygodniach Apple. Akcje producenta iPhone'ów poszły w dół z powodu obaw przed zwolnieniem tempa sprzedaży.

LinkedIn nie podda się jednak łatwo. Spółka reorganizuje swój system sprzedaży oraz swoją ofertę marketingową. Kupiła także w ramach dywersyfikacji usług za 1,5 miliarda dolarów portal edukacyjny Lynda.com i wprowadziła wiele zmian w swoich aplikacjach mobilnych. LinkedIn chce także dodać kolejne usługi do swojej oferty, np pozwalając osobom odpowiedzialnym za rekrutację na wyszukiwanie właściwych kandydatów.

Te plany nie uspokoiły inwestorów i akcje LinkedIn po zamknięciu sesji straciły ponad jedną czwartą.