Prowly to innowacyjna platforma SaaS (Software as a Service) skierowana do osób zajmujących się komunikacją Public Relations, pomagająca budować publikę wokół marki czy firmy. Daje ona możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Z platformy korzysta już kilkuset profesjonalistów z Polski, a wśród nich członkowie zespołów PR takich marek, jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także sprzedaż międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi użytkownikami z Wlk Brytanii, Belgii oraz USA. Pozyskane środki z kolejnej rundy rundy finansowania pozwolą Prowly wejść na nowe rynki za granicą.

- Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód, co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować - mówi Joanna Drabent, prezes i współzałożycielka Prowly.

Pieniądze na ekspansję platformy B2B wyłożyły Internet Ventures FIZ, czyli fundusz z udziałem Krajowego Funduszu Kapitałowego, zarządzany przez PEM oraz Bluerank – agencja marketingu online.

- Uważamy, że obszar PR będzie podlegał w kolejnych latach dynamicznym przeobrażeniom, w ramach których użyteczne rozwiązania SaaS będą niezbędne w efektywnym budowaniu świadomości danej marki oraz kompleksowym zarządzaniu komunikacją. Intuicyjna aplikacja Prowly trafnie definiuje potrzeby profesjonalistów PR, pozwalając na sprawne zarządzanie codziennymi działaniami z poziomu jednego narzędzia - tłumaczy Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ.

W 2013 r. Prowly pozyskało pierwszego inwestora - wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.