Bloober Team ujawnia szczegóły premiery horroru „Layers of Fear"

Niecały miesiąc dzieli nas od światowej premiery horroru „Layers of Fear" („LoF"), jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku.

Publikacja: 20.01.2016 08:50

Niecały miesiąc dzieli nas od światowej premiery horroru „Layers of Fear" („LoF"), jednej z najbardz

Niecały miesiąc dzieli nas od światowej premiery horroru „Layers of Fear" („LoF"), jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku.

Foto: materiały prasowe

Wydawcą gry autorstwa Bloober Team na PS4, Xbox One, PC, Mac OS będzie amerykańska firma Aspyr Media. „LoF" pojawi się m.in. na platformach Steam i GoG. Polskim dystrybutorem limitowanej wersji pudełkowej na PC będzie Techland.

– Pełna wersja gry na wszystkich platformach będzie znacznie rozbudowana w porównaniu do wersji preview i early access. Posiada rozbudowaną historię, której zrozumienie będzie wymagało zaangażowania wielu godzin – podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Cena gry to 19,99 dol. Eksperci przewidują, że popularność tytułu w „okrojonej" wersji na Steam i Xbox One, każe oczekiwać dużego sukcesu. Jest to jednocześnie duża szansa dla Bloober Team na stanie się jednym z najważniejszych producentów horrorów na świecie – gatunku, na który rodzimy game developer postawił jako swą specjalizację.

Wydawca „LoF" – Aspyr Media – to uznany niezależny wydawca gier na platformy firmy Apple. Umowa dotyczy wydania gry na całym świecie w wersjach na PC, MAC OS, Steam OS, Xbox One oraz PS4.

– Mieliśmy liczne propozycje od wydawców z całego świata. Negocjacje poprzedzone były wizytami i spotkaniami z nimi zarówno w Polsce, jak i za granicą. W zgodnej opinii Bloober Team i naszej agencji United Talent Agency, oferta Aspyr była najlepsza zarówno ze względów finansowych, jak i kompleksowości zadeklarowanego zaangażowania. Dzięki umowie z tym partnerem będziemy mogli znacznie zwiększyć potencjalne wpływy z gry, niż gdybyśmy to robili sami – podkreśla Babieno. Zaznacza, że Aspyr od początku przedstawił jasną strategię związaną z „LoF".

– Zarówno ta strategia, jak i stopień zaangażowania, zdecydowanie wyróżniały się ze wszystkich ofert, które otrzymaliśmy nawet od największych graczy rynkowych – dodaje Babieno.

Warunki umowy obejmuje tajemnica handlowa. Wiadomo jedynie, że wszelkie prawa do gry i całego brandu pozostają w rękach Bloobera. W ramach umowy spółka otrzyma kwoty gwarantowane, jak również procent od sprzedaży gry, który jest korzystniejszy dla spółki, niż zwyczajowy podział zysków obowiązujący w tym zakresie na rynku.

Bloober Team powstał w 2008 r. Spółka notowana jest na New Connect. Za akcję Trzeba zapłacić 32,48 zł, o 0,5 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji i o 14 proc. więcej niż z początkiem tego roku. Od stycznia 2015 r. papiery Bloobera zdrożały już niemal 60 proc.

Wydawcą gry autorstwa Bloober Team na PS4, Xbox One, PC, Mac OS będzie amerykańska firma Aspyr Media. „LoF" pojawi się m.in. na platformach Steam i GoG. Polskim dystrybutorem limitowanej wersji pudełkowej na PC będzie Techland.

– Pełna wersja gry na wszystkich platformach będzie znacznie rozbudowana w porównaniu do wersji preview i early access. Posiada rozbudowaną historię, której zrozumienie będzie wymagało zaangażowania wielu godzin – podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO