Reklama
Reklama

Apple Music może zdetronizować Spotify

To Apple Music, a nie Tidal zaczyna na serio konkurować ze Spotify. Na starcie nowych serwisów tego typu korzysta cała branża, której zasięg rośnie.

Aktualizacja: 12.01.2016 07:12 Publikacja: 11.01.2016 21:00

Wielkość rynku serwisów strumieniujących muzykę

Foto: Rzeczpospolita

Start w połowie minionego roku nowego serwisu streamingującego muzykę – wpisanego w nowy system operacyjny Apple – był w branży sporym wydarzeniem. Kluczowe było jednak to, jak duża grupa użytkowników zacznie płacić za serwis po trzech darmowych miesiącach.

Pod koniec października szef Apple Tim Cook informował, że było to 6,5 mln osób. Teraz „The Financial Times" podaje w oparciu o własne źródła, że na koniec roku liczba ta dobiła do 10 mln. To oznacza, że serwis zdobył tylu płacących klientów zaledwie sześć miesięcy od startu, a więc w dziesięciokrotnie krótszym czasie niż lider tego rynku – szwedzka platforma Spotify.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama