W grudniu ubiegłego roku Narodowy Bank Polski razem z Komisją Nadzoru Finansowego przestrzegały przed inwestowaniem w kryptowaluty, takie jak bitcoin. Akcja przebiega pod hasłem „Uważaj na kryptowaluty” i posiada nawet swoją odrębną stronę internetową (uwazajnakryptowaluty.pl), na której wyjaśnione zostały szczegółowo ryzyka związane z inwestycją w wirtualny pieniądz.
Zobacz: NBP ostrzega przed kryptowalutami
Okazało się, że w trosce o portfele Polaków NBP i KNF nie zamierzały na tym poprzestać. Jak dowiedział się jeden z użytkowników portalu Wykop.pl, instytucje te zwróciły się do youtuberów o pomoc w edukowaniu rodaków. Zainwestowały również w reklamy na Youtube’ie i Facebooku, na których pojawiły się hasła zniechęcające do kryptowalut. Łącznie w tym celu rządowe instytucje wydały niemal 100 tys. zł.
Użytkownik Wykopu zapytał NBP o dokładną sumę, jaka została przeznaczona na tę akcję. W odpowiedzi, która została udostępniona na portalu, czytamy: „Narodowy Bank Polski zrealizował kampanię dotyczącą problematyki „walut” wirtualnych w mediach społecznościowych we współpracy ze spółką Gamellon Sp. z o.o., Googe Ireland Limited oraz Facebook Ireland Limited. Na realizację kampanii w mediach społecznościowych we współpracy z tymi podmiotami NBP przeznaczył kwotę 91 221,99 zł brutto”.
Spółka Gamellon to sieć partnerska serwisu Youtube, zajmująca się wspieraniem twórców w rozwijaniu swoich kanałów i zdobywaniu subskrybentów. Do znanych youtuberów korzystających z jej usług należy m. in. Marcin Dubiel, który opublikował ostatnio film, w którym pokazuje, jak przez inwestowanie w kryptowaluty „traci wszystkie pieniądze”.