NBP zapłacił youtuberom za zniechęcanie do kryptowalut

NBP i KNF włączyły znanych youtuberów do akcji, mającej na celu zniechęcenie Polaków do inwestowania w kryptowaluty. Gwiazdy internetowego serwisu otrzymały za to blisko 100 tys. zł.

Aktualizacja: 19.02.2018 16:34 Publikacja: 19.02.2018 16:04

NBP zapłacił youtuberom za zniechęcanie do kryptowalut

Foto: Adobe Stock

W grudniu ubiegłego roku Narodowy Bank Polski razem z Komisją Nadzoru Finansowego przestrzegały przed inwestowaniem w kryptowaluty, takie jak bitcoin. Akcja przebiega pod hasłem „Uważaj na kryptowaluty” i posiada nawet swoją odrębną stronę internetową (uwazajnakryptowaluty.pl), na której wyjaśnione zostały szczegółowo ryzyka związane z inwestycją w wirtualny pieniądz. 

Zobacz: NBP ostrzega przed kryptowalutami

Okazało się, że w trosce o portfele Polaków NBP i KNF nie zamierzały na tym poprzestać. Jak dowiedział się jeden z użytkowników portalu Wykop.pl, instytucje te zwróciły się do youtuberów o pomoc w edukowaniu rodaków. Zainwestowały również w reklamy na Youtube’ie i Facebooku, na których pojawiły się hasła zniechęcające do kryptowalut. Łącznie w tym celu rządowe instytucje wydały niemal 100 tys. zł.

Użytkownik Wykopu zapytał NBP o dokładną sumę, jaka została przeznaczona na tę akcję. W odpowiedzi, która została udostępniona na portalu, czytamy: „Narodowy Bank Polski zrealizował kampanię dotyczącą problematyki „walut” wirtualnych w mediach społecznościowych we współpracy ze spółką Gamellon Sp. z o.o., Googe Ireland Limited oraz Facebook Ireland Limited. Na realizację kampanii w mediach społecznościowych we współpracy z tymi podmiotami NBP przeznaczył kwotę 91 221,99 zł brutto”.

Spółka Gamellon to sieć partnerska serwisu Youtube, zajmująca się wspieraniem twórców w rozwijaniu swoich kanałów i zdobywaniu subskrybentów. Do znanych youtuberów korzystających z jej usług należy m. in. Marcin Dubiel, który opublikował ostatnio film, w którym pokazuje, jak przez inwestowanie w kryptowaluty „traci wszystkie pieniądze”.

W grudniu ubiegłego roku Narodowy Bank Polski razem z Komisją Nadzoru Finansowego przestrzegały przed inwestowaniem w kryptowaluty, takie jak bitcoin. Akcja przebiega pod hasłem „Uważaj na kryptowaluty” i posiada nawet swoją odrębną stronę internetową (uwazajnakryptowaluty.pl), na której wyjaśnione zostały szczegółowo ryzyka związane z inwestycją w wirtualny pieniądz. 

Zobacz: NBP ostrzega przed kryptowalutami

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji