Przeciętnie użytkownicy spędzają 87 proc. czasu przeznaczonego na media cyfrowe na korzystaniu z aplikacji mobilnych. Na korzystanie ze stron internetowych przeznaczają 13 proc. swojego czasu.

W raporcie comScore zaznacza się również, że użytkownicy smartfonów najwięcej czasu - bo aż 96 proc. - poświęca korzystaniu z 10 najczęściej używanych aplikacji. Połowa z tego czasu przeznaczana jest na korzystanie z jednej, wybranej aplikacji, która jest najczęściej wykorzystywana przez użytkownika. Dla każdej grupy wiekowej biorącej udział w badaniu, aplikacja pierwszego wyboru była własnością jednej z dwóch firm: Facebooka bądź Google.

Użytkownicy w wieku pomiędzy 18 a 24 rokiem życia spędzają ponad 66 proc. swojego czasu przeznaczonego na rozrywkę na korzystaniu z aplikacji mobilnych. Średnio czas ten wynosi 3,2 godziny dziennie. Najpopularniejszą aplikacją wśród młodszych użytkowników jest YouTube, zaraz po niej - Snapchat.

Google dominuje pod względem ruchu w formatach video, jak i w wersjach stron oraz usług przeznaczonych dla pełnych wersji przeglądarek (duże ekrany). Na urządzeniach mobilnych wiodącym źródłem ruchu jest Facebook. Penetracja tego serwisu wśród użytkowników aplikacji mobilnych wynosi 81 proc. Według raportu comScore, niemal połowa użytkowników (46 proc.) smartfonów ma Facebooka na ekranie startowym swojego urządzenia.

comScore zauważa również, że formaty reklamowe przeznaczone dla aplikacji mobilnych zyskują stale na popularności, a dochody uzyskane z tego typu reklamy prognozuje się na 53 mld dolarów do 2020 roku.