O planach zwiększenia środków przeznaczanych na produkcję programów dla dzieci BBC poinformowało na swojej stronie internetowej. Brytyjski nadawca publiczny chce w ciągu najbliższych 3 lat wyprodukować dodatkowe programy przeznaczone dla dzieci i publikowane online. W planach są nie tylko programy typowo telewizyjne, ale także nowe formy rozrywki – aplikacje, vlogi itp. rozszerzenia zwiększające interaktywność rozrywki. BBC chce w ten sposób walczyć z gigantami rozrywki takimi jak Netflix czy Amazon, które oferują coraz więcej atrakcyjnych dla dzieci programów.
- To odpowiedź na to, jak dzieci konsumują rozrywkę – stwierdził dyrektor generalny BBC Tony Hall.
Dodał on również, że inwestowanie w brytyjskie programy jest bardzo ważne, jeżeli nie chce się, by o kształcie kultury decydowały amerykańskie korporacje z Zachodniego Wybrzeża.
Na inwestycje związane z programami dla dzieci, BBC chce przeznaczyć około 34 milionów funtów w ciągu najbliższych 3 lat. Budżet „dziecięcy” w latach 2019-20 ma wzrosnąć z obecnych 110 mln funtów do 121,4 milionów.
Koncentracja na treściach dla dzieci wynika, zdaniem analityków, z faktu, że dzieci spędzają coraz więcej czasu online, a coraz mniej przed telewizorem. Zmianie ulega również charakter konsumowanych przez dzieci treści – są one coraz krótsze i coraz bardziej interaktywne. Można to zaobserwować choćby po rosnącej popularność BBC iPlayer i malejącej kanału CBBC wśród dzieci. Zarówno młodzież, jak i dzieci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych (np. Netflix) czy z YouTube przy konsumpcji treści rozrywkowych.