BBC stanie do konkurencji z Netfliksem

Brytyjski nadawca publiczny chce zadbać o to, by dzieci miały do oglądania coś dobrego.

Aktualizacja: 06.07.2017 13:05 Publikacja: 06.07.2017 12:41

BBC stanie do konkurencji z Netfliksem

Foto: Bloomberg

O planach zwiększenia środków przeznaczanych na produkcję programów dla dzieci BBC poinformowało na swojej stronie internetowej. Brytyjski nadawca publiczny chce w ciągu najbliższych 3 lat wyprodukować dodatkowe programy przeznaczone dla dzieci i publikowane online. W planach są nie tylko programy typowo telewizyjne, ale także nowe formy rozrywki – aplikacje, vlogi itp. rozszerzenia zwiększające interaktywność rozrywki. BBC chce w ten sposób walczyć z gigantami rozrywki takimi jak Netflix czy Amazon, które oferują coraz więcej atrakcyjnych dla dzieci programów.

- To odpowiedź na to, jak dzieci konsumują rozrywkę – stwierdził dyrektor generalny BBC Tony Hall.

Dodał on również, że inwestowanie w brytyjskie programy jest bardzo ważne, jeżeli nie chce się, by o kształcie kultury decydowały amerykańskie korporacje z Zachodniego Wybrzeża.

Na inwestycje związane z programami dla dzieci, BBC chce przeznaczyć około 34 milionów funtów w ciągu najbliższych 3 lat. Budżet „dziecięcy” w latach 2019-20 ma wzrosnąć z obecnych 110 mln funtów do 121,4 milionów.

Koncentracja na treściach dla dzieci wynika, zdaniem analityków, z faktu, że dzieci spędzają coraz więcej czasu online, a coraz mniej przed telewizorem. Zmianie ulega również charakter konsumowanych przez dzieci treści – są one coraz krótsze i coraz bardziej interaktywne. Można to zaobserwować choćby po rosnącej popularność BBC iPlayer i malejącej kanału CBBC wśród dzieci. Zarówno młodzież, jak i dzieci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych (np. Netflix) czy z YouTube przy konsumpcji treści rozrywkowych.

Szczegółowy plan BBC na najbliższe 12 miesięcy obejmuje również walkę z nieprawdziwymi wiadomościami szerzącymi się poprzez media społecznościowe (walka z tzw. fake news) poprzez platformę BBC News RealityCheck i inne projekty mające podnieść jakość i popularność BBC.

O planach zwiększenia środków przeznaczanych na produkcję programów dla dzieci BBC poinformowało na swojej stronie internetowej. Brytyjski nadawca publiczny chce w ciągu najbliższych 3 lat wyprodukować dodatkowe programy przeznaczone dla dzieci i publikowane online. W planach są nie tylko programy typowo telewizyjne, ale także nowe formy rozrywki – aplikacje, vlogi itp. rozszerzenia zwiększające interaktywność rozrywki. BBC chce w ten sposób walczyć z gigantami rozrywki takimi jak Netflix czy Amazon, które oferują coraz więcej atrakcyjnych dla dzieci programów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji