Szwedzki serwis muzyczny zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Każdego miesiąca z jego bazy liczącej ok. 30 mln utworów korzysta już ponad 140 mln użytkowników. Zwiększyła się również liczba subskrybentów płacących za usługi premium – we wrześniu firma podała, że było ich 40 mln, teraz natomiast jest ich już ponad 50 mln.

W ubiegłym roku przychody Spotify urosły o ponad 50 proc. względem 2015 r. i sięgnęły 2,9 mld euro. To jednak wciąż nie pozwoliło mocno zadłużonej firmie wyjść na plus. Strata operacyjna rosła niemal w tym samym tempie co przychody i wyniosła 349,4 mln euro. W efekcie łączne straty netto serwisu w ubiegłym roku sięgnęły aż 539,2 mln euro – ponad dwa razy więcej niż w 2015 r.

Mimo to Spotify nie zamierza zwalniać tempa i planuje jeszcze większą ekspansję w bieżącym roku, licząc na to, że marże w końcu się poprawią. Firma zapewniła w swoim oświadczeniu, że będzie dalej inwestowała w swój produkt i kampanię marketingową, by przyciągnąć jeszcze więcej klientów. W ubiegłym roku Spotify zgromadził od inwestorów ponad miliard dolarów na rozwój. Spółka rozważa również wejście na giełdę, by pozyskać kapitał na dalszy wzrost.