100 mln zł dla sektora gier wideo

Rusza druga edycja konkursu GameINN, adresowanego do ponad 240 firm z Polski, zajmujących się produkcją gier wideo. Budżet tej inicjatywy to aż 100 mln zł.

Aktualizacja: 04.04.2017 09:48 Publikacja: 04.04.2017 09:41

100 mln zł dla sektora gier wideo

Foto: Bloomberg

- Branża gier wideo staje się polską specjalnością gospodarczą. Inwestujemy w sektor, który już jest bardzo zaawansowany technologicznie, zatrudnia profesjonalistów z różnych dziedzin i ma szerokie grono odbiorców swoich produktów na całym świecie - skomentował wicepremier i minister nauki Jarosław Gowin.

Jak podkreśla, wspierając tę gałąź gospodarki mamy szansę na zbudowanie polskiej marki rozpoznawalnej poza granicami kraju. – Silna polska gospodarka, oparta na nowoczesnych technologiach, to jeden z filarów realizowanej przeze mnie strategii – zaznaczył Gowin.

Wartość rodzimej branży gier szacowana jest na ponad 1,65 mld zł. Program sektorowy GameINN został uruchomiony w 2016 r. na wniosek Porozumienia Polskie Gry, w którym działają czołowi przedstawiciele branży. Program ma na celu zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier na rynku globalnym w perspektywie 2023 r.

W pierwszej edycji konkursu GameINN, który został rozstrzygnięty w grudniu ubiegłego roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, agencja wykonawcza MNiSW, dofinansowało 38 projektów na kwotę prawie 116 mln zł.

Maciej Chorowski, dyrektor NCBR, podkreśla, że technologie wypracowywane są przez sektor gier wideo mogą służyć nie tylko rozrywce, ale także nauce, edukacji i medycynie. – Jednym z założeń programu GameINN jest opracowanie rozwiązań o charakterze badawczo-rozwojowym, które pozwolą skutecznie wykorzystać powstałe technologie między innymi do celów społecznych, edukacyjnych, medycznych i terapeutycznych. Takie projekty dofinansowaliśmy już w I konkursie. Powstanie na przykład gra poprawiająca zdolności echolokacji u osób niedowidzących, wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach, a także gra edukacyjna, która będzie pomagała uczniom w utrwalaniu wiedzy i sprawdzaniu umiejętności – wylicza dyrektor NCBR.

W II konkursie GameINN o wsparcie będą mogły się ubiegać zarówno małe i średnie firmy, które były głównymi beneficjentami I konkursu, jak i duże przedsiębiorstwa. Nabór wniosków będzie prowadzony online od 5 maja do 6 lipca 2017 r.

- Branża gier wideo staje się polską specjalnością gospodarczą. Inwestujemy w sektor, który już jest bardzo zaawansowany technologicznie, zatrudnia profesjonalistów z różnych dziedzin i ma szerokie grono odbiorców swoich produktów na całym świecie - skomentował wicepremier i minister nauki Jarosław Gowin.

Jak podkreśla, wspierając tę gałąź gospodarki mamy szansę na zbudowanie polskiej marki rozpoznawalnej poza granicami kraju. – Silna polska gospodarka, oparta na nowoczesnych technologiach, to jeden z filarów realizowanej przeze mnie strategii – zaznaczył Gowin.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”