Vivid Games z masą premier

Mocnym uderzeniem rozpoczął rok Vivid Games, developer i wydawca gier na urządzenia mobilne.

Aktualizacja: 15.03.2017 10:31 Publikacja: 15.03.2017 10:00

Vivid Games z masą premier

Foto: Bloomberg

Najnowszy tytuł firmy - “Highway Getaway” - znajduje się w zestawieniach 10. najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie. A to, jak deklaruje zarząd bydgoskiego studia, dopiero początek. W 2017 r. graczy czekają jeszcze co najmniej trzy premiery.

“Highway Getaway” to drugi tytuł w portfolio wydawniczym Vivid Games. Gra trafiła do sklepów AppStore i Google Play tydzień temu. - Na wszystkich kluczowych rynkach: m.in. USA, Chin, Wlk. Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Rosji, gra zbiera wysokie, ponad 90-proc. oceny. Premiera przeszła nasze oczekiwania - komentuje Remigiusz Kościelny, prezes spółki.

Jak zaznacza, na tak wczesnym etapie życia projektu już można stwierdzić, iż rynek przyjął produkt bardzo dobrze. - W najbliższym czasie czekają nas kolejne akcje promocyjne oraz rozszerzanie sieci dystrybucji, w tym na obszarze Chin - podkreśla. - Monetyzacja tego tytułu oparta jest głównie o przychody z wyświetlania formatów reklamowych, której parametry są dotychczas znacznie powyżej średnich rynkowych - dodaje.

“Highway Getaway” to pierwszy, ale nie najważniejszy produkt w tegorocznych planach spółki. Już za kilka tygodni nowa odsłona dotychczas najpopularniejszej marki w stajni Vivid - gry “Real Boxing Manny Pacquiao”. Przez cztery lata sprzedaży marka “Real Boxing” trafiła do ponad 45 mln graczy na całym świecie i wygenerowała blisko 40 mln zł przychodów, z czego 11,6 mln zł tylko w ub. r. Premiera i kampania marketingowa kolejnej części gry zostanie zsynchronizowana z kolejną walką bokserską Manny Pacquiao, która odbędzie się w Dubaju.

Zdaniem producenta największym hitem może być jednak “Metal Fist”, dotychczas największa produkcja w historii Vivid Games. Gra trafi na rynek w czerwcu. - Zamierzamy wypuścić na rynek produkt, który będzie miał szansę wejść do pierwszej ligi gier free-to-play. Jest to produkt unikatowy w skali światowej - mówi Remigiusz Kościelny.

Rok 2017 zakończy zaplanowana na IV kwartał premiera “Outer Pioneer”. Prezes spółki uważa, że potencjał tego tytułu jest wciąż przez rynek niedoceniony. - Myślę, że w miarę upubliczniania kolejnych materiałów promocyjnych to postrzeganie będzie się zmieniało. “Outer Pioneer” to zdecydowanie większy kaliber niż “Highway Getaway” - przekonuje prezes Vivid Games.

Firma cały czas prowadzi również rozmowy dotyczące kolejnych tytułów i licencji, które wzmocniłyby portfolio wydawnicze.

W 2016 r. spółka wypracowała 22,7 mln zł przychodów, czyli o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto grupy sięgnął niemal 3 mln zł, a zysk operacyjny - ponad 3,4 mln zł. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku Vivid osiągnął 3,81 mln zł przychodów i 1,84 mln zł zysku netto.

Najnowszy tytuł firmy - “Highway Getaway” - znajduje się w zestawieniach 10. najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie. A to, jak deklaruje zarząd bydgoskiego studia, dopiero początek. W 2017 r. graczy czekają jeszcze co najmniej trzy premiery.

“Highway Getaway” to drugi tytuł w portfolio wydawniczym Vivid Games. Gra trafiła do sklepów AppStore i Google Play tydzień temu. - Na wszystkich kluczowych rynkach: m.in. USA, Chin, Wlk. Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Rosji, gra zbiera wysokie, ponad 90-proc. oceny. Premiera przeszła nasze oczekiwania - komentuje Remigiusz Kościelny, prezes spółki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji