Z podtekstami, zabawne i wyjątkowe. Takie były reklamy w czasie tegorocznego Super Bowl

5 milionów dolarów za 30 sekund - tyle kosztowały reklamy w czasie Super Bowl 2017. Było co oglądać.

Aktualizacja: 06.02.2017 15:33 Publikacja: 06.02.2017 14:22

Christopher Walken i Justin Timberlake reklamowali produkt Bai

Christopher Walken i Justin Timberlake reklamowali produkt Bai

Każdego roku na Super Bowl czekają nie tylko miłośnicy futbolu amerykańskiego, ale i reklam. Drożejące z roku na rok pasmo reklamowe to świetna okazja do zaprezentowania wyjątkowych reklam – niekiedy bywają one arcydziełami reklamowej sztuki, a czasem są słabe. Łączy je jedno – za ich emisję płacono miliony. W tym roku oblicza się, że sekundowa reklamowego spotu kosztowała 166 667 dolarów. To daje 5 milionów za 30 sekund.

W tym roku na Super Bowl nie zabrakło też polskiego akcentu spowodowanego faktem, że w Żaganiu stacjonują amerykańscy żołnierze. Hyundai przygotował dla nich wzruszającą niespodziankę na żywo.

A jakie reklamy błyszczały w tym roku w czasie Super Bowl? Nie tylko takie z politycznym podtekstem. Była choćby reklama na żywo – z Kylo Renem, znaczy Adamem Diverem reklamującym Snickersa, były reklamy z prawdziwymi gwiazdami i wspominane reklamy polityczne.

Google - patriotyzm poprzez różnorodność?

W USA Google prezentuje nowy produkt – Google Home (Amazon ma już coś takiego i nazywa się Amazon Echo). Jak to robi? Przez reklamę, której bohaterami nie powstydziłby się żaden poprawny politycznie (czy raczej – niepoprawny pod nową administracją) serial. Widzimy wieloetniczne, tolerancyjne towarzystwo, które korzysta z Google Home. Jest ciepło i zabawnie.

Airbnb - #weaccept

W podobne tony uderza Airbnb, firma oferująca usługi pośrednictwa między osobami szukającymi noclegu, a tymi którzy chcą zaoferować kąt do spania. Nie trzeba wiele słów, by przekonać do tego, że Airbnb akceptuje wszystkich. Piękne i zgrabne. Oraz również w kontrze do administracji Trumpa.

Audi #DriveProgress

Politycznych podtekstów nie trzeba szukać w reklamie Audi. Niemiecka marka wprost opowiada się za równouprawnieniem w bardzo dobrej reklamie.

84Lumber – tak się reklamuje materiały budowlane

Najdziwniejszy polityczny podtekst ma reklama mało znanej firmy z Pensylwanii. Po pierwsze, emisji pełnej 90 sekundowej wersji spotu odmówiła stacja FOX uznając ją za zbyt polityczną. Po drugie, reklamodawca z agencją reklamową wyemitowali krótszą wersję i odesłali widzów na swoją stronę. Po trzecie, właścicielka firmy głosowała na Trumpa.

Co w tym dziwnego? Obejrzyjcie sami.

Squarespace – John Malkovich w znakomitej formie

John Malkovich wykłócający się o domenę johnmalkovich.com? Tak, to się ogląda (dla Johna i jego głosu).

Bai – Christopher Walken&Justin Timberlake

Nie wiem, czy ktokolwiek zapamięta produkt, który reklamowali Christopher Walken i Justin Timberlake, ale możliwość posłuchania, jak Walken recytuje część tekstu dawnego hitu NSYNC (w którym Timberlake zaczynał wielką karierę) sama w sobie jest sporo warta.

Honda – zatrzęsienie celebrytów

Trudno tu nawet wymienić wszystkich, ale sam pomysł na reklamę, naprawdę świetny. Pytanie tylko, czy ktoś pamięta co reklamowano?

Kia Niro – Melissa McCarthy w świetnej formie (jak na tyle upadków)

Są reklamy, które są po prostu zabawne. Ta do nich należy głównie z uwagi na wykorzystywanie Melissy McCarthy nawiązującej do jej filmowych, komediowych ról (np. Agentka). Nic więcej nie trzeba, a reklama zabawniejsza od niejednego polskiego serialu…

Na deser: Arnold Schwarzenegger reklamuje grę na smartfony

Ta reklama zdecydowanie nie jest najlepszą z najlepszych. Ale ma w sobie coś, czego nie mają inne. Hasta la vista, bejbe.

Każdego roku na Super Bowl czekają nie tylko miłośnicy futbolu amerykańskiego, ale i reklam. Drożejące z roku na rok pasmo reklamowe to świetna okazja do zaprezentowania wyjątkowych reklam – niekiedy bywają one arcydziełami reklamowej sztuki, a czasem są słabe. Łączy je jedno – za ich emisję płacono miliony. W tym roku oblicza się, że sekundowa reklamowego spotu kosztowała 166 667 dolarów. To daje 5 milionów za 30 sekund.

W tym roku na Super Bowl nie zabrakło też polskiego akcentu spowodowanego faktem, że w Żaganiu stacjonują amerykańscy żołnierze. Hyundai przygotował dla nich wzruszającą niespodziankę na żywo.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji