Najwięksi reklamodawcy w 2016 r

Producent farmaceutyków Herbapect, Rutinacea czy NeoMag wydał na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 1,83 mld zł w 2016 r.

Publikacja: 25.01.2017 16:17

Najwięksi reklamodawcy w 2016 r

Foto: 123RF

Wg raportu Kantar Media przygotowanego na zlecenie wirtualnemedia.pl tradycyjne media (bez internetu) zarobiły ponad 31,4 mld zł w ubiegłym roku, tym samym poprawiając wynik o 3,3 proc. w stosunku do 2015 r.

Najwięcej na reklamę przeznaczyła Aflofarm Farmacja Polska, zwiększając wydatki na promocję o 9,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Nawet połowa z kwoty 1,83 mld zł pozwoliłaby zachować spółce pierwsze miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w mediach pozainternetowych.

Na drugim miejscu znalazł się dystrybutor filmowy Kino Świat z wynikiem 695 mln zł. Wydatki na reklamę zwiększył o 27,6 proc.

Na trzecim miejscu uplasowała się sieć sklepów Lidl Polska. Na reklamę przeznaczyła w 2016 r. ponad 689 mln zł podnosząc wydatki na nią aż o 30 proc. - najwięcej z pierwszej dziesiątki firm w zestawieniu. Co ciekawe wśród tej dziesiątki nie ma największego konkurenta Lidla, czyli Biedronki.

Wydatki na reklamę najbardziej ograniczył Orange – niemal o 14 proc. Z ponad 523 mln zł przeznaczonymi na reklamę znalazł się na 4. pozycji w zestawieniu.

Jego telekomunikacyjny konkurent T-Mobile Polska, zwiększając wydatki na reklamę o 26,8 proc., skończył 2016 r. z wynikiem 391,5 mln zł na 9. miejscu.

W pierwszej dziesiątce największych reklamodawców w mediach tradycyjnych znaleźli się również:
Ferrero Polska – 438 mln zł, Unilever Polska – 438 mln zł, Procter&Gamble Polska – 424,5 mln zł, Metro Group – 399,5 mln zł oraz Volkswagen Group Polska – 386,5 mln zł.

Łączne wydatki 10 największych reklamodawców w 2016 r. stanowiły około 20 proc. przelewów, które trafiły na konta mediów tradycyjnych.

Wg raportu Kantar Media przygotowanego na zlecenie wirtualnemedia.pl tradycyjne media (bez internetu) zarobiły ponad 31,4 mld zł w ubiegłym roku, tym samym poprawiając wynik o 3,3 proc. w stosunku do 2015 r.

Najwięcej na reklamę przeznaczyła Aflofarm Farmacja Polska, zwiększając wydatki na promocję o 9,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Nawet połowa z kwoty 1,83 mld zł pozwoliłaby zachować spółce pierwsze miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w mediach pozainternetowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji