Wg raportu Kantar Media przygotowanego na zlecenie wirtualnemedia.pl tradycyjne media (bez internetu) zarobiły ponad 31,4 mld zł w ubiegłym roku, tym samym poprawiając wynik o 3,3 proc. w stosunku do 2015 r.
Najwięcej na reklamę przeznaczyła Aflofarm Farmacja Polska, zwiększając wydatki na promocję o 9,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Nawet połowa z kwoty 1,83 mld zł pozwoliłaby zachować spółce pierwsze miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w mediach pozainternetowych.
Na drugim miejscu znalazł się dystrybutor filmowy Kino Świat z wynikiem 695 mln zł. Wydatki na reklamę zwiększył o 27,6 proc.
Na trzecim miejscu uplasowała się sieć sklepów Lidl Polska. Na reklamę przeznaczyła w 2016 r. ponad 689 mln zł podnosząc wydatki na nią aż o 30 proc. - najwięcej z pierwszej dziesiątki firm w zestawieniu. Co ciekawe wśród tej dziesiątki nie ma największego konkurenta Lidla, czyli Biedronki.
Wydatki na reklamę najbardziej ograniczył Orange – niemal o 14 proc. Z ponad 523 mln zł przeznaczonymi na reklamę znalazł się na 4. pozycji w zestawieniu.