#RZECZoBIZNESIE: Maciej Konieczny: Polacy kupują coraz lepsze telewizory

Polski klient jest określany jako jeden z najbardziej inteligentnych konsumentów na poziomie europejskim - mówi Maciej Konieczny, dyrektor części telewizyjnej i audio w Samsung Electronics Polska.

Aktualizacja: 26.10.2016 16:02 Publikacja: 26.10.2016 15:55

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Konieczny: Polacy kupują coraz lepsze telewizory

Foto: Rzeczpospolita

Pojawiają się ostatnio pierwsze oznaki, że rynek RTV w końcu odbije się od dna. Jaki będzie ten rok dla producentów elektroniki?

- To będzie trudny rok pomimo faktu, że mieliśmy turniej piłkarski. Zanotowaliśmy wtedy krótkookresowy wzrost sprzedaży, natomiast aktualnie nasza produkcja pokazuje, że prawdopodobnie rok skończy się na lekkim plusie. Oczekiwania były dużo większe – mówi Maciej Konieczny.

Sprzedaż telewizorów w Polsce spada z roku na rok. Wciąż w wielu gospodarstwach domowych korzysta się ze starych sprzętów CRT, mimo iż w sklepach od lat dostępne są znacznie nowsze modele.

Na jak długo Polacy kupują telewizor? – Średnia długość życia produktu skróciła się z 10 lat do 5, więc to jest dobra wiadomość dla producentów – mówi.

Które telewizory cieszą się teraz największym zainteresowaniem?

– Aktualnie widoczny trend to sprzedaż telewizorów o rozdzielczości 4K UHD. Jednocześnie widać, że Polacy decydują się wybierać telewizory zaawansowane (smart TV) i coraz większe ekrany. Bardzo ważny dla klientów polskich jest też design – zaznacza Konieczny.

Cena wciąż ma dla nas dużą wagę przy zakupach, powoli przestaje jednak być kluczowa.

- Polski klient jest wrażliwy na cenę, natomiast patrząc na te trendy widzimy, że Polacy dokonują świadomego wyboru i dowodem na to jest to, że rok do roku wzrosła średnia cena sprzedaży telewizorów w Polsce – podkreśla.

- Polski klient jest określany jako jeden z najbardziej inteligentnych konsumentów na poziomie europejskim. To znaczy, że jest świadomy i gotowy zapłacić więcej za dobrą, najnowszą technologię – dodaje.

Jakie są prognozy dla polskiego rynku RTV?

- Rynek polski jest bardzo perspektywiczny. Jest to związane z tym, że polski konsument oczekuje wartości dodanej od telewizora. Nie tylko samej funkcjonalności i wyświetlania obrazu, ale przede wszystkim treści, czyli rozrywki. I platforma Smart TV Samsung tę rozrywkę dostarcza – podkreśla.

Pojawiają się ostatnio pierwsze oznaki, że rynek RTV w końcu odbije się od dna. Jaki będzie ten rok dla producentów elektroniki?

- To będzie trudny rok pomimo faktu, że mieliśmy turniej piłkarski. Zanotowaliśmy wtedy krótkookresowy wzrost sprzedaży, natomiast aktualnie nasza produkcja pokazuje, że prawdopodobnie rok skończy się na lekkim plusie. Oczekiwania były dużo większe – mówi Maciej Konieczny.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi