Rynek reklamy internetowej rozwija się dynamicznie. Jaka jest przyszłość tego rynku?
- Rynek reklamy internetowej składa się z bardzo wielu segmentów. Niektóre z nich rosną nawet kilkaset procent rocznie – podkreśla Artur Banach. Content marketing jest jednym z prężnie rozwijających się segmentów i rośnie w tempie 60 proc. w skali roku.
Na jakie bariery napotykają na rynku firmy marketingowe?
- Marketing staje się coraz bardziej technologiczny i uzależniony od danych. Duża część marketerów ma z tym problem – mówi Banach. - Żeby rzeczywiście zaspokajać potrzeby biznesu, trzeba dostarczać złożone rozwiązania, łączące kompetencje technologiczne i marketingowe, itd.
Największy problem stanowi zatem dobieranie odpowiednich ludzi o wysokich kompetencjach i tworzenie silnego, zróżnicowanego zespołu, który upora z nowymi wyzwaniami na rynku.
- Kolejny wyzwaniem jest to, że rynek jest w dużym stopniu opanowywany przez platformy globalne, takie jak Google lub Facebook – zaznacza.