Przyszłości europejskiego lotnictwa poświęcona była konferencja w Amsterdamie zorganizowana 21 stycznia przez prezydencję holenderską. Wszyscy, bez wyjątku – i regulatorzy ruchu, i przewoźnicy – oceniają pozytywnie strategię, jaką komisarz ds. transportu Violeta Bulc przedstawiła na początku grudnia 2015 r. Ale ponad połowa z ponad tysiąca uczestników amsterdamskiej konferencji lotniczej nie wierzy, że jej się to uda.
– Strategia jest dobra, bardzo dobra. Ale ważniejsze od tego jest, czy w jakiejkolwiek części rzeczywiście zostanie wprowadzona w życie – mówił w Amsterdamie Willie Walsh, prezes International Airlines Group (British Airways, Iberia, Vueling). – Co z tego, że mieliśmy już doskonałe plany stworzenia jednolitego europejskiego nieba (SES), najpierw jeden, potem kolejny, a później jeszcze SESAR (projekt całkowitej przebudowy systemu zarządzania niebem), skoro nikt tak naprawdę nie brał tych projektów na poważnie – mówił Willie Walsh. Nie ukrywał, że całym sercem wraz z kolegami popiera rozwiązania komisarz Bulc, która jako pierwszy brukselski urzędnik postanowiła na serio zająć się tym problemem. – Nikt pani nie kibicuje bardziej szczerze niż my– podkreślał.