Polska Grupa Zbrojeniowa nadaje kształt całej branży

Strategia PGZ przynajmniej do 2022 r. będzie powiązana z głównymi programami modernizacji technicznej armii.

Publikacja: 04.07.2017 01:01

Haubica Krab. Decyzje w sprawie licencyjnego podwozia dla superbroni z HSW pokazywały, z jakimi prob

Haubica Krab. Decyzje w sprawie licencyjnego podwozia dla superbroni z HSW pokazywały, z jakimi problemami już na początku biznesowej drogi będzie się borykać zbrojeniowy „Pegaz”

Foto: materiały prasowe

Pierwszy rok zintegrowanego działania ma za sobą Polska Grupa Zbrojeniowa (poz. 70 na Liście 2000), przyszły narodowy koncern skupiający państwowych producentów broni i wojskowego wyposażenia.

W przedstawionym latem „Raporcie otwarcia PGZ", z wyraźnie optymistycznym przesłaniem, że udało się wreszcie położyć fundament pod tworzenie – na bazie zintegrowanego państwowego sektora obronnego – silnego i nowoczesnego koncernu zbrojeniowego „zdolnego do kooperacji ze światowymi potentatami w branży", podkreślano potencjał nowego branżowego czempiona: PGZ, bezpośrednio lub pośrednio, posiada udziały w 105 firmach, z tego 60 to spółki zbrojeniowe. W 54 spośród nich nowy holding ma ponad 50 proc. akcji lub udziałów. 38 spółek ma kluczowe znaczenie dla zaopatrzenia armii i bezpieczeństwa kraju. Spółki należące do grupy działają nie tylko w branży zbrojeniowej, ale i stoczniowej, offshore, nowych technologii, finansów i nieruchomości. Aktywa PGZ są rozproszone: firmy są niemal w każdym regionie (w 12 na 16 województw). W PGZ zatrudnionych jest ponad 17,5 tys. specjalistów. Zarząd PGZ szacuje, że przeszło 30 tys. pracowników zatrudniają już teraz dziesiątki firm powiązanych z grupą więzami kooperacyjnymi.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko