Młody Polak szuka domu

aktualizacja: 28.02.2016, 12:38

Najbardziej aktywną grupę na rynku nieruchomości stanowią klienci w wieku 18 - 35 lat.

REDAKCJA POLECA

- Szukając dla siebie mieszkania lub domu kierują się zupełnie innymi wartościami i priorytetami niż poprzednie pokolenia - zwracają uwagę przedstawiciele portalu Nieruchomosci-online.pl. - Inny jest też ich sposób poszukiwania nieruchomości. Tak wynika z analizy trendów zachowań przedstawicieli tego pokolenia.

Internet jest zawsze

- Raport „Nowi poszukujący w internecie – kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości" został opracowany na podstawie danych na temat sposobu korzystania przez użytkowników z portalu Nieruchomosci-online.pl, a także badań na temat hierarchii wartości i priorytetów pokolenia milenialsów - wyjaśniają przedstawiciele portalu. Przypominają, że do pokolenia milenialsów, zwanego również pokoleniem Y, należą osoby urodzone w latach 1981-1991 (lub nawet 97.)

- To grupa liczniejsza niż starsze pokolenie X. Milenialsi przywiązują mniejszą wagę niż poprzednie pokolenie do dóbr materialnych i luksusowych - opowiadają przedstawiciele portalu Nieruchomosci-online.pl. - Dbają, by zachować zdrowe proporcje między pracą i życiem prywatnym. Pokolenie to różni się także sposobem korzystania z internetu. Młodzi Polacy traktują go jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji, a nie jako narzędzie pomocne w pracy - jak w przypadku pokolenia X - dodają.

Charakterystyczne dla tej grupy jest również to, że jest stale obecna w mediach społecznościowych. Eksperci portalu zwracają uwagę, że pokolenie Y wkrótce będzie najliczniejszą grupą na rynku nieruchomości. - Wedle danych Nieruchomosci-online.pl osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości - podają. - Grupa ta szybko rośnie, bo jest zasilana przez dzisiejszych osiemnasto- i dwudziestolatków, których system wartości i sposób korzystania z internetu są zbliżone do przedstawicieli pokolenia Y. Polacy w wieku 18-35 lat stanowią prawie 54 proc. wszystkich potencjalnych nabywców na rynku nieruchomości.

Blisko szkoły

- Dla milenialsów wybierających nieruchomość bardzo ważne jest sąsiedztwo - bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu - wynika z raportu portalu Nieruchomosci-online.pl. - W znalezieniu wymarzonej nieruchomości oczekują pomocy, która zostanie im udzielona w bezpośrednim kontakcie z pośrednikiem lub właścicielem mieszkania. Charakterystyczne dla tej grupy jest bowiem to, że coraz więcej z nich nieufnie podchodzi do wszystkiego, co mówi firma czy organizacja, postrzegając to jako próbę nakłonienia do zakupu. Jednocześnie młodzi Polacy traktują jako oczywiste, że powinni mieć dostęp do ofert nieruchomości za pośrednictwem każdego urządzenia mobilnego, a nie tylko przez komputer.

- Młodzi Polacy, szukając nieruchomości, zaczynają przeglądanie ogłoszeń nieruchomości na komputerze w trakcie pracy, klikając np. na oferty, jakie otrzymali z serwisu nieruchomość, aby dokończyć tę czynność wieczorem w domu - podają przedstawiciele portalu Nieruchomosci-online.pl. - Charakterystyczne dla tej grupy jest jednoczesne wyszukiwanie informacji na wielu urządzeniach. Przykładem takiego zachowania może być sytuacja, gdy użytkownik zobaczy reklamę inwestycji deweloperskiej w telewizji i aby mieć więcej informacji na jej temat, sięga po smartfon lub tablet - wyjaśniają.

Najchętniej wykorzystywanym urządzeniem do przeglądania ofert nieruchomości przez młodych Polaków jest tablet. W następnej kolejności są urządzenia stacjonarne, a na końcu - smartfony.

Michał Kurczycki, prezes zarządu firmy NNV, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl, komentuje: - Redefinicja priorytetów, zmiana zachowań nowego pokolenia, w szczególności jego interakcji w internecie, otwierają przed pośrednikami nowy wymiar promocji usług, który opiera się o bezpośrednią komunikację. Grupa wkraczająca powoli na rynek nieruchomości właśnie takiej komunikacji oczekuje. Wymaga to jednak od pośredników poświęcenia większej ilości czasu. Również portale z ogłoszeniami nieruchomości powinny dostosowywać się do zmieniających się wzorców zachowań użytkowników i ich wymagań. Stąd konieczność posiadania przez portale nieruchomości takich funkcji, jak np. dostępność oferty na każdym urządzeniu czy umożliwienie natychmiastowego, bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za ofertę nieruchomości. Ci pośrednicy, którzy szybciej rozszyfrują nowe pokolenie, zyskają przewagę konkurencyjną, którą trudno może być nadrobić.

Źródło: Nieruchomości-online.pl

o portalu

Nieruchomosci-online.pl to portal, który prezentuje oferty nieruchomości z rynku pierwotnego i wtórnego. Właścicielem serwisu jest szwajcarska spółka NNV AG, w której portfolio jest także kilka innych serwisów ogłoszeniowych, jak np. Autoteam.pl czy Firmy.net.

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE