Sport bowiem dawno przestał być zabawą. Podobnie jak inne dziedziny podlega tym samym procesom, jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe. Wszystkie profesjonalne kluby sportowe są jednostkami biznesowymi, które muszą dbać o swe źródła przychodów, także na rynku międzynarodowym. – Organizacje sportu profesjonalnego muszą działać podobnie jak przedsiębiorstwa produkujące różne dobra konsumpcyjne – mówi autor. Dlatego kierujący nimi powinni dysponować umiejętnościami oraz narzędziami niezbędnymi w takich okolicznościach. Muszą też uwzględniać proces internacjonlizacji czyli angażować się w operacje międzynarodowe. Książka zawiera wiele analiz i przykładów pokazujących kluby i organizacje sportowe wkraczające na rynki zagraniczne, jak i firmy, które rozwijają swój biznes za granicą, dzięki powiązaniom ze sportem. Jako przykład internacjonalizacji klubu sportowego wymienia się np. Real Madryt, w którym jednym z zawodników jest Walijczyk, trenerem Francuz, sponsorem linie Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a dostawcą strojów niemiecki Adidas.