Firmy rodzinne stanowią dwie trzecie wszystkich przedsiębiorstw na świecie. Generują od 70 do 90 proc. globalnego PKB i tworzą od 50 do 80 proc. miejsc pracy. Najstarsza z nich, w Japonii, funkcjonuje już 1400 lat. Książka może być cennym źródłem wiedzy dla członków rodzin, którzy kierują firmami należącymi do grona bliskich krewnych lub są w nich zatrudnieni. Dzięki opisywanym przypadkom i doświadczeniom ci, którzy troszczą się o swoje firmy, mogą lepiej zrozumieć, jak należy stosować w praktyce rodzinne pryncypia i wartości. Fundamentem tych wartości, według autora, jest pięć zasad: jakość, odpowiedzialność, wzajemność, wydajność i wolność. – Chodzi nie tyle o poinstruowanie krewnych, jak powinni zarządzać przedsiębiorstwem, ile o zapewnienie im niezbędnych narzędzi i pomocy, dzięki którym uporają się z wyzwaniami i rozwiną swoje umiejętności – podkreśla autor.