Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową, zawieramy umowę. Często jej potwierdzeniem jest po prostu bilet wstępu. Na jego podstawie można złożyć reklamację.

Trzeba jednak udowodnić, że organizacja imprezy była niezgodna z umową. Dowodami mogą być np. folder reklamowy, maile wymienione z organizatorem czy zdjęcia zrobione w trakcie balu. W pisemnej reklamacji skierowanej do organizatora należy wskazać wszystkie uchybienia, jakich dopuścił się przedsiębiorca, oraz swoje żądania. Jeżeli w związku z nienależytą organizacją imprezy sylwestrowej konsument poniósł szkodę majątkową, bo np. musiał dokupić alkohol, może żądać naprawienia tej szkody – zwrotu kosztów za trunki kupione na własną rękę. Warto zachować więc rachunki.

Należy pamiętać, że zakup biletu na zabawę zobowiązuje również klienta. Nagła rezygnacja może nastąpić, gdy organizator zainwestował już w imprezę część lub całość kosztów. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy – miejsca, ceny, programu itp. – doszło z winy organizatora – powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.