Konsumenci

Nieudany bal sylwestrowy: jakie prawa ma klient

Adobe Stock
Zbyt skromne menu czy brak obiecanego pokazu fajerwerków może być podstawą do złożenia reklamacji.

Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową, zawieramy umowę. Często jej potwierdzeniem jest po prostu bilet wstępu. Na jego podstawie można złożyć reklamację.

Trzeba jednak udowodnić, że organizacja imprezy była niezgodna z umową. Dowodami mogą być np. folder reklamowy, maile wymienione z organizatorem czy zdjęcia zrobione w trakcie balu. W pisemnej reklamacji skierowanej do organizatora należy wskazać wszystkie uchybienia, jakich dopuścił się przedsiębiorca, oraz swoje żądania. Jeżeli w związku z nienależytą organizacją imprezy sylwestrowej konsument poniósł szkodę majątkową, bo np. musiał dokupić alkohol, może żądać naprawienia tej szkody – zwrotu kosztów za trunki kupione na własną rękę. Warto zachować więc rachunki.

Należy pamiętać, że zakup biletu na zabawę zobowiązuje również klienta. Nagła rezygnacja może nastąpić, gdy organizator zainwestował już w imprezę część lub całość kosztów. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy – miejsca, ceny, programu itp. – doszło z winy organizatora – powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL