#RZECZoPRAWIE: Bartłomiej Morzycki - godziny emisji reklam piwa

- Zmiana godziny od której można emitować reklamy piwa spowodowałaby faktyczny jej zakaz - mówił w środowym programie #RZECZoPRAWIE Mateusza Rzemka Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, Browary Polskie.

Publikacja: 20.12.2017 12:52

Bartłomiej Morzycki

Bartłomiej Morzycki

Foto: rp.pl

Ekspert przypomniał, że w chwili obecnej reklamy piwa mogą być emitowane w telewizji od godziny 20:00. Minister Zdrowia domaga się, aby godzina ta została przesunięta na 23:00.

Branża piwowarska nie zgadza się z przyczynami takiej propozycji. Według Ministra Zdrowia bowiem zmniejszyłoby to konsumpcję alkoholu w Polsce.

- 80% polaków konsumuje alkohol w sposób umiarkowany i rozsądny. Problem ma ok. 7% osób, które spożywają alkohol w nadmiernych ilościach. Nie zgadzam się jednak z tym, że ma to związek z reklamą piwa – mówił Morzycki.

Ekspert wskazał, że reklama to walka o zainteresowanie konsumenta swoim produktem. Dyrektor zwrócił uwagę, że w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić wykreowanie nowego produktu bez dotarcia do konsumenta przez telewizję.

- W godzinach wieczornych odsetek niepełnoletnich widzów jest znikoma. Od godziny 20:00 jest to ok. 6% i maleje z każdą godziną – mówił ekspert.

Wyraził również niezrozumienie wobec okoliczności, iż od godz. 20:00 mogą być emitowane wszelkie programy i filmy kierowane do dorosłego widza, w tym również filmy z brutalnymi scenami, natomiast reklama piwa wywołuje kontrowersje.

Ekspert zapewnił, że reklamy piwa są skierowane do świadomego, dorosłego widza. Ponadto, jak wynika z badań – jedynie 2% osób dowiaduje się o alkoholu z reklamy.

- Proponowana regulacja w żaden sposób nie wpłynie na zmniejszenie konsumpcji alkoholu w Polsce. Może natomiast odnieść skutek odwrotny – mówił.

Morzycki zwrócił także uwagę, że konsumenci coraz częściej wybierają słabsze piwa, a mocne zastępowane są piwami smakowymi i bezalkoholowymi.

- Propozycja Ministra Zdrowia jest nadregulacją, która utrudniłaby życie branży piwowarskiej i jeśli dojdzie do skutku, zmusi browary do innej formy marketingu – dodał.

Zobacz wideo z rozmowy

Ekspert przypomniał, że w chwili obecnej reklamy piwa mogą być emitowane w telewizji od godziny 20:00. Minister Zdrowia domaga się, aby godzina ta została przesunięta na 23:00.

Branża piwowarska nie zgadza się z przyczynami takiej propozycji. Według Ministra Zdrowia bowiem zmniejszyłoby to konsumpcję alkoholu w Polsce.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego