W przeprowadzonym z urzędu postępowaniu dokonano analizy materiałów wyemitowanych 2 i 3 lipca 2016 r. w programie Polo TV. Analiza wykazała, że w tych dniach wielokrotnie w porze chronionej, a więc między godz. 6.00 a godz. 20.00, nadane zostały reklamy piwa. Stanowi to naruszenie art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W okresie wykonywania koncesji nadawca był już karany za naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o rtv (Decyzja Przewodniczącego KRRiT nr 8 z 25 października 2013 r.). Przewodniczący KRRiT wziął też pod uwagę, że w związku z analogicznym zdarzeniem nadawca był już upomniany pismem 21 marca 2016 r. i zobowiązany do podjęcia stosownych działań zmierzających do wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości.

Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono fakt, że promocja napoju alkoholowego w czasie chronionym miała miejsce w programie rozpowszechnianym w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny, a więc otwartym i bezpłatnie dostępnym na terenie całego kraju.

Decyzja Nr DM - 4/2016