Prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące obie firmy do zmiany praktyk. Przedsiębiorcy oddadzą też konsumentom 10 proc. wartości zakupów.

Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu ubiegłego roku. Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10-procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. W rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.

Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto obaj przedsiębiorcy mają poinformować klientów o decyzjach Prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich. O szczegółach zwrotu informują decyzje Urzędu:

- decyzja ws. AGATA Spółka Akcyjna

- decyzja ws. BLACK RED WHITE S.A.