Ze względu na wieloletnią tradycję aktywności rzecznika na rynku ubezpieczeniowym lwia część jego działania dotyczy tego sektora: eksperci rzecznika udzielili ponad 18,5 tys. porad telefonicznych lub mailowych, przyjęli ponad 13 tys. wniosków o interwencję i 300 o wydanie tzw. istotnego poglądu. Popularna jest też nowa, funkcjonująca od roku forma pomocy w rozwiązywaniu sporów w postępowaniach polubownych – tzw. wnioski. One też dominują w sprawach związanych z ubezpieczeniami (2388 wniosków).

Rzecznik finansowy wspiera też klientów w sporach sądowych z instytucjami finansowymi. Na tym etapie korzysta z uprawnienia do wydania tzw. istotnego poglądu. W 2016 r. wydał ich aż 344, znacznie więcej niż rok wcześniej,

– Rozmowy telefoniczne z klientami instytucji finansowych, analiza ich wniosków o interwencję lub postępowania polubowne dają nam wiedzę o pojawiających się lub narastających zagrożeniach interesów konsumentów – ocenia Aleksandra Wiktorow, rzecznik finansowy.

Dodajmy, że rzecznik przygotowuje i publikuje też kompleksowo raporty opisujące stwierdzone problemy. W ubiegłym roku wydał raport dotyczący tzw. polis z UFK, kredytów frankowych i ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. ©?