Konsument zwrócił uwagę, że znajdująca się na fun page'u producenta reklama trunku sugeruje lepsze wyniki sportowe po wypiciu alkoholu.
Spółka Ambra S.A. opublikowała na portalu społecznościowym grafikę promującą miodowy cydr lubelski i opatrzoną hasłem „MIODZIO WYNIK!".
- Poprzez sformułowanie "Z Cydr Lubelski na pewno się uda" i pokazanie butelki cydru jako zawodnika na bieżni reklama ta sugeruje, że dzięki piciu alkoholu osiąga się lepsze wyniki sportowe – pisze skarżący.
Skargę poparł arbiter-referent i wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami w myśl art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Arbiter-referent powołał się również na treść art. 131 Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Dz.U.2012.1356 z późn. zm.
Błędne skojarzenie
Spółka w odpowiedzi na skargę podkreśliła, że nie miała w zamiarze wywoływać skojarzeń podnoszonych przez konsumenta, iż dzięki napojowi alkoholowemu osiąga się większą sprawność fizyczną.