Przede wszystkim ustala domyślny limit pieniędzy wydanych na takie usługi na poziomie 35 zł. Po jego osiągnięciu abonent zostanie natychmiast o tym poinformowany, a połączenia na numery premium zablokowane. Dotychczas określenie progu było dobrowolne, a blokadę wprowadzano dopiero na żądanie abonenta.
Takie ustalenie progu ma utrudnić naciągnięcie na wysokie opłaty przez esemesy np.: z konkursami, promocjami czy horoskopami, ale też umożliwić inne mikropłatności, jak kupno biletu przez telefon czy wsparcie akcji charytatywnej. Domyślny limit będzie można podnieść do 100 lub 200 zł, a także – to kolejna nowość – obniżyć do 0 zł, co całkowicie uniemożliwi korzystania z takich usług.
Także połączenia bezpłatne będą mogły zostać zablokowane. Ma to na celu głównie ochronę dzieci przed szkodliwymi treściami. Ponadto abonent ma wyrazić zgodę na korzystanie z usługi bezpośrednio przed jej zamówieniem.
Informacje o usługach znajdą się też na rachunku. Klient dowie się więc, do kogo zgłosić się z reklamacją. Wszelkie opłaty powstałe w wyniku nadużyć lub niedopełnienia obowiązków nie obciążą abonenta.
Ponadto firmy świadczące usługi o podwyższonej opłacie mają je zgłosić do Urzędu Komunikacji Elektronicznej na 14 (a nie jak dotychczas siedem) dni przed rozpoczęciem świadczenia. Zgłoszenie ma też zawierać dane umożliwiające skuteczny kontakt z podmiotem. Dane będzie trzeba na bieżąco aktualizować, a za niezgodne z prawdą zgłaszającemu grozi odpowiedzialność karna. Operatorzy telekomunikacyjni będą zaś zobowiązani blokować usługi niewpisane do rejestru lub których dane są nieaktualne.