Popyt na usługi hotelowe rośnie w miarę zwiększania się zamożności Polaków, a infrastruktura transportowa sprawia, że poszczególne regiony kraju stają się coraz lepiej dostępne, również dla odwiedzających z zagranicy. W efekcie coraz więcej gości korzysta z hoteli zarówno w celach biznesowych, kiedy to wymaga się lepszego standardu, jak i w celach turystycznych.
Które segmenty nieruchomości, poza hotelami, są dla państwa atrakcyjne?
W Polsce, ze względu na duży popyt, szczególnie w miastach regionalnych, koncentrujemy się na inwestycjach w biurowce. W Łodzi, w sąsiedztwie Manufaktury i ul. Piotrkowskiej, budujemy obiekt Ogrodowa Office. Budynek zaoferuje 28 tys. mkw. powierzchni, w tym 3,9 tys. mkw. handlowo-usługowej na parterze. Budowa ma się zakończyć w 2018 r. W Krakowie podpisaliśmy list intencyjny na wynajem ok. 60 proc. z 12 tys. mkw. powierzchni w budynku Mogilska Office. Pracujemy też nad kolejnym projektem w Krakowie – Chopin Office. Biurowiec o powierzchni ok. 21 tys. mkw. planujemy wybudować niedaleko hotelu Chopin. Oba budynki powstaną się w doskonale skomunikowanej okolicy, w pobliżu ronda Mogilskiego w Krakowie.
Wejdą państwo na kolejne rynki?
Naszym celem jest otwarcie kolejnych obiektów hotelowych i biurowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, bo jest popyt na wysokiej jakości obiekty w segmencie midscale i upscale. Planujemy inwestycję na naszej działce w Budapeszcie. Wybudujemy tam 170 pokoi hotelowych i 60 apartamentów. Koncentrujemy się na realizowaniu inwestycji w miastach, gdzie już wcześniej byliśmy obecni.
Za przykłady mogą posłużyć wspomniane już biurowce, które powstaną nieopodal hoteli, które zbudowaliśmy lub odnowiliśmy, czyli niedaleko hotelu andel's by Vienna House w Łodzi i hotelu Chopin w Krakowie.