Jakie usługi i udogodnienia muszą się znaleźć w centrum handlowym? Renata Osiecka, ekspert AXI IMMO, mówi, że pakiet usług zależy od wielkości i funkcji obiektu. – W centrum typu convenient, odwiedzanym regularnie przez okolicznych mieszkańców, nie może zabraknąć pralni, punktu naprawy obuwia i dorabiania kluczy czy punktów operatorów komórkowych – wskazuje Osiecka. – Często też pojawiają się poczta, banki, fryzjer albo salon urody.
To musi być
W dużych centrach handlowych, jak mówi Renata Osiecka, usługi stanowią tylko uzupełnienie „tenant-mix". – Obowiązkowe w takich dużych galeriach są kawiarnie i strefa gastronomiczna, podczas gdy w małych obiektach mamy pojedyncze punkty gastronomiczne – mówi przedstawicielka AXI IMMO.
Dodaje, że w dużych centrach często pojawiają się także pralnie, operatorzy komórkowi, punkt dorabiania kluczy i naprawy obuwia.
– Z punktu widzenia dewelopera czy właściciela centrum handlowego usługi są nisko dochodowe, ale wymagane przez klientów – podkreśla Renata Osiecka. – Dlatego inni najemcy – z branży odzieżowej, spożywczej, obuwniczej lub elektronicznej – zwracają uwagę na obecność usług w centrum handlowym, w tym gastronomii, kina, miejsca zabaw dla dzieci czy usług telekomunikacyjnych – dodaje.