Rynek nieruchomości biurowych. Jak wyróżnić biurowiec

Czy masz u siebie pralnię, paczkomat i chillout day? W czym może pomóc właścicielowi budynku zarządca nieruchomości?

Aktualizacja: 29.03.2017 14:28 Publikacja: 29.03.2017 14:15

Marzena Ciurzyńska, dyrektor, Dział Zarządzania Nieruchomościami, Colliers International

Marzena Ciurzyńska, dyrektor, Dział Zarządzania Nieruchomościami, Colliers International

Foto: materiały prasowe

Komentuje Marzena Ciurzyńska, dyrektor, Dział Zarządzania Nieruchomościami, Colliers International

(prelegentka na szkoleniu "Rzeczpospolitej" pt. "Powierzchnie biurowe 2017", 10-11 maja 2017 r.)

- Rynek nieruchomości biurowych na terenie dziewięciu głównych miast w Polsce wciąż charakteryzuje rosnąca podaż oraz zwiększający się współczynnik pustostanów. Potrzeby najemców ewoluują, a rosnąca świadomość, dotycząca środowiska pracy, wymaga wielu działań, zarówno po stronie właściciela, jak i zarządcy.

Poza lokalizacją, która bezsprzecznie stanowi pierwsze kryterium wyboru budynku biurowego, najemcy zwracają uwagę na komfort pracy, funkcjonalność, a także atrakcyjność i prestiż nieruchomości. Dlatego właściciele dokładają wszelkich starań, aby wyróżnić swoją nieruchomość na tle sąsiadujących projektów.

Poza architekturą, wyposażeniem i rozwiązaniami technicznymi nieruchomości, najemcy zwracają też uwagę na to, czy dane miejsce jest przyjazne użytkownikowi i czy podnosi satysfakcję pracowników.

I tutaj otwiera się przestrzeń dla zarządcy, którego codzienne działania mają wpływ na poziom zadowolenia najemców, a tym samym często na poziom wynajmu w danej nieruchomości. Jest to duża szansa na zaprezentowanie doświadczenia i pomysłowości zarządcy, choć także wielka odpowiedzialność. Zarządcy prześcigają się w realizacji coraz to nowych pomysłów, które zaskakują i cieszą użytkowników.

Na terenie nieruchomości oczekiwane są już nie tylko punkty restauracyjne, bankomaty czy kioski, ale także dodatkowe usługi specjalne, np.: pralniomaty, paczkomaty, punkty obsługi kurierskiej czy np. przeróbki krawieckie.

Ważne są też działania, które integrują ze sobą najemców, zacieśniają relacje z zarządcą i właścicielem, a także przyczyniają się do większej identyfikacji pracowników z miejscem pracy. Jako przykład możemy tutaj podać organizowanie np. pikników, akcji mikołajowych czy akcji typu „chillout day", tworzonych w ścisłej współpracy z właścicielem nieruchomości i zarządcą.

Jednak poza wszelkimi udogodnieniami i nowościami, niezmiennie najważniejsza jest dobra relacja i sprawna komunikacja pomiędzy najemcą a zarządcą. Tylko partnerska współpraca pomiędzy stronami pozwoli budować zaufanie, otwartość i zaangażowanie, a tym samym zagwarantować efektywną i przyjemną współpracę.

Komentuje Marzena Ciurzyńska, dyrektor, Dział Zarządzania Nieruchomościami, Colliers International

(prelegentka na szkoleniu "Rzeczpospolitej" pt. "Powierzchnie biurowe 2017", 10-11 maja 2017 r.)

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu