Żeby nie tylko młodzi nie uciekli z biura

Im młodszy pracownik, tym bardziej wymagający. Jak dostosować biurowce do oczekiwań osób z pokolenia Y i Z?

Aktualizacja: 24.03.2017 15:58 Publikacja: 24.03.2017 15:42

Karina Kreja, CBRE

Karina Kreja, CBRE

Foto: materiały prasowe

Komentuje Karina Kreja, dyrektor, Advisory & Transaction Services, Workplace Consultancy & Change Management, CBRE:

- Na naszych oczach dynamicznie zmienia się definicja pojęcia komfortu pracy. Bez wątpienia użytkownicy przestrzeni biurowych stają się coraz bardziej wymagający. Zmiany te są dostrzegalne nie tylko w Polsce, ale w naszej rzeczywistości są one znacznie silnej artykułowane i konsekwentniej realizowane niż na rynkach bardziej dojrzałych.

Wynika to z kilku równolegle zachodzących zjawisk: po pierwsze polska gospodarka coraz widoczniej dogania kraje zachodnie i "zacofanie cywilizacyjne" praktycznie przestało już istnieć. Nasi specjaliści są tak samo dobrze wykwalifikowani i gotowi wykonywania nawet najbardziej skomplikowanych projektów jak zagraniczni, co świetnie widać np. w branży IT. Przesuwamy się wiec szybko w górę łańcucha wartości, jeśli chodzi o rodzaj wykonywanych zadań, a w niektórych obszarach - takich jak na przykład optymalizacja procesów biznesowych - jesteśmy już liderami.

Po drugie, kreatywność nie jedno ma imię i coraz częściej okazuje się, że wysokiego poziomu inicjatywy i zaangażowania oczekujemy od pracowników z obszarów pozornie niemających z twórczością wiele wspólnego, na przykład BPO.

Po trzecie, zaczęliśmy dostrzegać i uznawać za wartość różnorodność w zespołach i zależy nam, żeby ręka w rękę pracowali młodsi i starsi, kobiety i mężczyźni.

Naszą uwagę przyciągają dzisiaj Millenialsi czyli „ludzie z dwójką z przodu", przy czym nie o uzębieniu a o metryce to mowa. Najemcy poszukujący biura dzisiaj muszą się liczyć z tym, że w okresie trwania planowanej umowy, jako użytkownicy nowego biura, pojawią się w nim ludzie urodzeni po 2000 roku: internetowi tubylcy, włączeni 24/7, niechętnie działający bez wsparcia technologii i Internetu.

Podczas gdy firmami zarządzają dzisiaj ludzi z pokolenia X, czyli urodzeni od końca lat 60'tych do końca lat 70'tych, to większość pracowników w nowoczesnych biurach ma dzisiaj mniej niż 35 lat. Choć konflikt międzypokoleniowy jest obecnie najsłabszy od połowy XX wieku, to jednak różnice międzygeneracyjne nadal istnieją.

Nie ma potrzeby ich demonizować, jednak naszym radzimy brać je pod uwagę, aby nowe biura były dopasowane do potrzeb ludzi urodzonych na przestrzeni pięciu dekad.

Komentuje Karina Kreja, dyrektor, Advisory & Transaction Services, Workplace Consultancy & Change Management, CBRE:

- Na naszych oczach dynamicznie zmienia się definicja pojęcia komfortu pracy. Bez wątpienia użytkownicy przestrzeni biurowych stają się coraz bardziej wymagający. Zmiany te są dostrzegalne nie tylko w Polsce, ale w naszej rzeczywistości są one znacznie silnej artykułowane i konsekwentniej realizowane niż na rynkach bardziej dojrzałych.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu