Jak tłumaczy Katarzyna Tencza, dyrektor w dziale hotelowym tej firmy, popyt na miejsca noclegowe rośnie wraz ze wzrostem liczby odwiedzających nasz kraj.
Prywatne i sieciowe
– W 2017 roku polskie lotniska obsłużyły o 17 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej – mówi Katarzyna Tencza. – Na wzrastające zapotrzebowanie na noclegi wskazują też statystyki GUS. Od 2012 roku wynajmuje się w Polsce coraz więcej pokoi w hotelach. Nasz rynek w porównaniu z Europą Zachodnią jest nadal słabo rozwinięty. Stale przybywa jednak nowych obiektów.
Jak podaje Jacek Kozioł, ekspert firmy Pro Value, polska baza hotelowa liczy ponad 2,7 tys. skategoryzowanych hoteli, które oferują ponad 262,6 tys. miejsc noclegowych w 131,7 tys. pokoi (stan na 31 grudnia 2017 roku).
– Mamy 69 hoteli pięciogwiazdkowych, 403 czterogwiazdkowe, 1,4 tys. trzygwiazdkowych, 660 dwugwiazdkowych oraz 182 jednogwiazdkowe – wskazuje Jacek Kozioł.
Dodaje, że przez ostatnich siedem lat nasz rynek hotelowy powiększał się średniorocznie o ok. 150 obiektów, choć w 2016 i 2017 r. tempo zmalało do ok. 110 hoteli. – Wyraźnie dominowały obiekty zarządzane prywatnie – zauważa ekspert.