Do największych transakcji w tym sektorze rynku w ostatnim roku należą na przykład: zakup portfela NGBI przez Hines, kupno portfela Hillwood przez CBRE Global Investors czy też kupno magazynów Amazona przez GLL. Atrakcyjność nieruchomości magazynowych potwierdza bezdyskusyjnie skala największej transakcji zeszłego roku, w której singapurski fundusz GIC zapłacił 2,4 mld euro za P3 posiadające centra logistyczne w dziewięciu krajach Europy.
Jakie warunki muszą spełniać parki logistyczne, aby były postrzegane jako dobry produkt inwestycyjny?
Ogólnie rzecz ujmując: w każdym sektorze rynku nieruchomości dobry produkt inwestycyjny to nieruchomość o wysokim standardzie, położona w atrakcyjnej lokalizacji i dobrze wynajęta.
Tradycyjnie, w przypadku parków logistycznych dobra lokalizacja to atrakcyjne położenie względem sieci połączeń drogowych, aczkolwiek ostatnio coraz częściej jednym z głównych kryteriów wyboru lokalizacji przez najemców jest dostęp do zasobów potencjalnych pracowników.
Czego zatem będzie szukał inwestor?
Świadomy inwestor będzie poszukiwał nieruchomości, która przyciągnie potencjalnie dużą liczbę najemców, gdy obowiązujące umowy najmu wygasną.