Prosto ze studia RP.TV w Cannes

Pierwszy dzień targów nieruchomości MIPIM za nami. Redaktor Marcin Piasecki w studio Rzeczpospolita TV rozmawiał w Cannes z przedstawicielami polskich miast i instytucji oraz developerami, którzy promują inwestycje w naszym kraju.

Aktualizacja: 15.03.2017 11:45 Publikacja: 15.03.2017 10:45

Prosto ze studia RP.TV w Cannes

Foto: materiały prasowe

Biurowce - unikalny produkt Trójmiasta

- W Cannes prezentujemy produkt unikalny na polskim rynku – biurowce klasy A i A+, które są dziełem lokalnych deweloperów – mówił w studio „Rzeczpospolitej” w Cannes Marcin Grzegory, wicedyrektor Invest in Pomerania, która jest wspólnym projektem Agencji Rozwoju Pomorza i głównych agend samorządowych odpowiedzialnych za rozwój ekonomiczny województwa pomorskiego. - Rynek biurowy w Trójmieście jest wyjątkowy w Polsce i w Europie, bo mamy na nim deweloperów lokalnych oferujących produkt, który jakością często przewyższa inne produkty na rynku polskim – tłumaczył Marcin Grzegory.

Marcin Grzegory - wicedyrektor, Invest in Pomerania

Mieszkaniowy gigant w Cannes

Jesteśmy zainteresowani pozyskaniem inwestorów, którzy wsparliby rozwój Murapolu zarówno w Polsce, jak i w Europie. Mamy też szereg naszych kompetencji, które możemy zaoferować rynkowi nieruchomościowemu – tłumaczył obecność w Cannes Michał Sapota, prezes Murapol, największego w Polsce dewelopera mieszkaniowego. I dodał, że o możliwościach inwestycyjnych będzie rozmawiał z przedstawicielami kilku europejskich miast. – Interesują nas Niemcy i Wielka Brytania, ale zaczęliśmy też gromadzić dane na temat sytuacji w niektórych miastach w USA. Jest dobra okazja, by dowiedzieć się, jak rynek wygląda z perspektywy przedstawicieli tych miast – dodał Michał Sapota.

Michał Sapota, prezes zarządu Spółki Murapol

Perełki w centrach miast

Orange Polska to nadal biznes telekomunikacyjny, ale nasza firma przejmując Telekomunikację Polską nabyła wiele nieruchomości, które dziś stoją puste lub częściowo puste – mówił Paweł Buchman, dyrektor ds. nieruchomości w Orange Polska. I dodał, że rozwój technologii sprawił, że tak duża powierzchnia nie jest już firmie potrzebna. Dlatego chce ją sprzedać, a pieniądze ze sprzedaży zainwestować w core business – światłowody. - Na MIPIM chcemy zaprezentować nasze nieruchomości, które ulokowane są w centrach miast. Telekomunikacja Polska wywodziła się z Poczty Polskiej Telegraf i Telefon, której placówki były dla wygody klientów lokowane w samym środku miast – tłumaczył dyrektor Buchman.

Paweł Buchman - dyrektor ds. nieruchomości, Orange Polska

Wojciech Szczurek - prezydent Gdyni

Biurowce - unikalny produkt Trójmiasta

- W Cannes prezentujemy produkt unikalny na polskim rynku – biurowce klasy A i A+, które są dziełem lokalnych deweloperów – mówił w studio „Rzeczpospolitej” w Cannes Marcin Grzegory, wicedyrektor Invest in Pomerania, która jest wspólnym projektem Agencji Rozwoju Pomorza i głównych agend samorządowych odpowiedzialnych za rozwój ekonomiczny województwa pomorskiego. - Rynek biurowy w Trójmieście jest wyjątkowy w Polsce i w Europie, bo mamy na nim deweloperów lokalnych oferujących produkt, który jakością często przewyższa inne produkty na rynku polskim – tłumaczył Marcin Grzegory.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu