Reklama
Rozwiń

Szułdrzyński: Niedziela na sprzedaż

Z przeprowadzonego przez IBRiS dla „Rzeczpospolitej" sondażu wynika, że ponad 43 proc. Polaków opowiada się za tym, by sklepy były otwarte w każdą niedzielę. Z kolei zwolenników zamykania sklepów w niedzielę jest 30 proc.

Aktualizacja: 18.10.2017 22:44 Publikacja: 18.10.2017 20:50

Szułdrzyński: Niedziela na sprzedaż

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Jednak można też na to badanie popatrzeć z innej strony. Otóż okazuje się, że Polaków, którzy uważają, że trzeba wprowadzić ograniczenia w niedzielnym handlu, jest więcej niż zwolenników zachowania status quo. Jeśli bowiem do zwolenników ograniczenia handlu w każdą niedzielę dodamy zwolenników zamknięcia sklepów w jedną (9 proc.), dwie (9 proc.) lub trzy (3 proc.) niedziele w miesiącu, okazuje się, że za zmianą obecnej sytuacji – czyli braku jakichkolwiek ograniczeń – opowiada się jednak ponad połowa ankietowanych. Większość Polaków widzi więc, że niedziela nie jest najlepszym dniem na robienie zakupów, ale nie ma jednocześnie sprecyzowanych poglądów co do tego, jak konkretnie tę sprawę uregulować.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Komentarze
Instytut Pileckiego, czyli czy każda rewolucja musi się kończyć na gruzach?
Komentarze
Bogusław Chrabota: Których narodów nie chce w Polsce Jarosław Kaczyński?
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Hejt, hipokryzja i Hołownia, który się spotyka z Kaczyńskim
Komentarze
Jacek Nizinkiewicz: Jeśli Donald Tusk nie zatrzyma kryzysu rządu, czas na przyspieszone wybory
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Hołownia to tylko pretekst. Tylko Tusk może uratować koalicję 15 października.