Prace, które właśnie się rozpoczęły, obejmą przebudowę peronu, demontaż torów i sieci trakcyjnej oraz wiat. Przebudowane będzie podziemne przejście łączące perony z budynkiem dworca. Prace maja się zakończyć z końcem 2019 roku.

Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, stacja stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich podróżujących. Nowe perony będą wyższe, wyposażone w odrestaurowane wiaty, oświetlenie i antypoślizgową nawierzchnię. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary, czytelniejsze będzie oznakowanie. Dostęp na perony z przejścia podziemnego będzie możliwy poprzez 4 windy i schody ruchome.

Inwestycje w dworce mają polepszyć standard obsługi podróżnych i poprawić wizerunek kolei. PKP ma do zmodernizowania ok 460 dworców. Pochłonie to ok. 600 milionów euro. W pierwszej kolejności mają być remontowane dworce wzdłuż korytarzy, gdzie jest prowadzona lub już przeprowadzono modernizację linii. Plany PKP zakładają m.in. integrację dworców z lokalną komunikacją. Dworce mają być także ekologiczne. Konsultacje z lokalnymi społecznościami mają w miarę możliwości dopasować projekty do ich potrzeb.

Do 2022 roku zmodernizowanych zostanie 168 dworców różnej klasy, w tym także dworce znajdujące się pod opieką konserwatora zabytków. Ok. 40-50 obiektów zostanie wybudowanych od zera w ramach projektu innowacyjnych dworców kolejowych. Te ostatnie będą przedsięwzięciami o niskich kosztach. Tańsze, bo ujednolicone są projekty, czas budowy – dzięki prostej konstrukcji - nawet o kilkanaście tygodni krótszy w porównaniu do standardowej modernizacji. Niskie będą także koszty utrzymania. Będzie to możliwe m.in. dzięki poprzez zasilanie oświetlenia instalacjami fotowoltaicznymi lub solarno-fotowoltaicznymi, które będą jednocześnie podgrzewać wodę, a także dzięki odzyskiwaniu wody deszczowej czy zastosowaniu wentylacji odzyskującej ciepło.

Budowane będą także nowe obiekty dworcowe. Część w oparciu o współpracę z firmami deweloperskimi. Wytypowanych jest 7 projektów w układzie dworców z centrami handlowymi, kolejnych 12 tego rodzaju projektów jest jeszcze analizowanych. Kolej prawdopodobnie nie będzie jednak sprzedawać udziałów zaraz po sfinalizowaniu przedsięwzięcia, ale czerpać zyski z jego użytkowania.