Poprawi się także bezpieczeństwo, a także komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach.
W połowie roku ruszyła wymiana torów na odcinku Słonice - Szczecin Dąbie. Koszt tych prac wynosi ok. 140 mln zł. We wrześniu zaawansowanie robót osiągnęło półmetek. Wymieniane są podkłady i tłuczeń, dotychczas wbudowano już przeszło 75 km nowych szyn na ponad 37 kilometrach. Według PLK, ten etap prac ma się zakończyć w przyszłym roku. Efektem będzie przystosowanie linii do kursowania składów z prędkością do 160 kilometrów na godzinę.
Pod koniec 2018 roku, gdy pociągi będą jeździć już po zmodernizowanych torach, rozpocznie się kolejny etap inwestycji. Obejmie fragmenty trasy pomiędzy Poznaniem a Wronkami i Słonicami a Szczecinem. Na 8 stacjach i przystankach przebudowanych zostanie 37 peronów. Pojawią się nowe wiaty, zmodernizowane zostanie oświetlenie, będą udogodnienia dla niepełnosprawnych. W Stargardzie wybudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania Ruchem. W planach jest modernizacja 12 wiaduktów kolejowych.
- Efekty prac na trasie Poznań – Szczecin zapewnią atrakcyjny czas podróży w ruchu pasażerskim oraz konkurencyjną ofertę dla przewozu towarów m.in. do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Roboty zostały zorganizowane tak, by podczas inwestycji utrzymać ruch pociągów – mówi Arnold Bresch z zarządu PLK.
Inwestycja jest współfinansowana z unijnego instrumentu finansowego CEF – Łącząc Europę. To jedno z największych przedsięwzięć prowadzonych przez PLK do 2020 roku w ramach tego rodzaju dofinansowania. W całkowitym koszcie projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie" wynoszącym około 2,2 mld zł, środki unii europejskiej mają stanowić około 1,82 mld zł.