Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link uzyskał homologację Federalnego Urzędu Kolejnictwa

DMU Link uzyskał homologację Federalnego Urzędu Kolejnictwa i tym samym będzie pierwszym polskim pociągiem dopuszczonym do ruchu w Niemczech.

Aktualizacja: 04.06.2016 15:47 Publikacja: 03.06.2016 19:36

Foto: Fotorzepa/Roman Bosiacki

Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link powstał na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Umowę na ich dostawę podpisano w sierpniu 2013 r.

Pierwsze DMU Link (galeria) dotarły do Niemiec w lutym 2016 r. i służyły Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego). Uzyskanie przez skład homologacji otwiera im teraz drogę do eksploatacji na terenie Niemiec.

- Cieszymy się, że nowe pojazdy LINK otrzymały homologację i że w przyszłości będziemy mogli zaoferować obsługę bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pojazdami. Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu, bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi, będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii - mówi Detlef Bröcker, prezes NEB.

- To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom PESA drogę na kolejny rynek zagraniczny. Tym razem jeden z największych, bardzo wymagający rynek niemiecki - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu PESA.

- Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała dopuszczenie na tamtejsze tory - wskazywał.

DMU Link to składy dysponujące 40 miejscami siedzącymi, miejscami dla 2 wózków inwalidzkich, i 12 miejscami do przewozu rowerów. Pociągi napędzane są silnikami dwoma ekologicznymi silnikami firmy MTU i mogą rozwijać prędkość 140km/h.

Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz pociąg DMU Link powstał na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). Umowę na ich dostawę podpisano w sierpniu 2013 r.

Pierwsze DMU Link (galeria) dotarły do Niemiec w lutym 2016 r. i służyły Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego). Uzyskanie przez skład homologacji otwiera im teraz drogę do eksploatacji na terenie Niemiec.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Transport
LOT wraca do zakupów. Polski przewoźnik na krótkiej liście miliardera
Transport
Maciej Lasek: Budowa CPK oznacza koniec Lotniska Chopina na Okęciu
Transport
Kubańskie linie lotnicze uziemione. Argentyńskie firmy odmówiły dostaw paliwa
Transport
Dobry kwartał Airbusa i kolejne problemy Boeinga
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO