Gość przypomniał, że 2016 był rokiem przeglądu projektów, uzupełniania i ogłaszania przetargów.
- W 2017 r. podpisywaliśmy umowy o rzeczywistej wartości 18,5 mld zł, planowanej prawie 24 mld zł. W tym roku wyszliśmy na plac budowy, mamy na nim już 32 mln zł wartości kontraktów (cały program kolejowy to 66 mld zł). Oprócz tego już są zrealizowane inwestycje za 6 mld zł. Kolejne 10 mld zł jest w końcowej fazie prac projektowych - tłumaczył Merchel.
- W poprzedniej perspektywie w planie było 35 mld zł, a zrealizowano jedynie 19 mld zł – dodał.
Prezes PLK zaznaczył, że jeśli znajdą się dodatkowe środki, to ta perspektywa przekroczy 70 mld zł. - Gwarantuję, że wykorzystamy wszystkie środki unijne i nie będziemy ich oddawać – stwierdził.