Rząd zamierza zamówić do 60 składów, które będą zabierać po ponad 1000 podróżnych i kursować z prędkością ok. 225 mil na godzinę (362 km/h) — poinformował minister transportu, Chris Grayling i dodał, że rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w 2019 r. „Przeprowadziliśmy rozmowy z brytyjskimi dostawcami, aby upewnić się, że znajdują się w możliwie najlepszej sytuacji do uzyskania kontraktów" — oświadczył w komunikacie.
Projekt „High Speed 2" oznaczający zainwestowanie 56 mld funtów, połączy Londyn z miastami w centrum i na północy kraju, pierwszy odcinek ma być gotowy w 2026 r., drugi w 2033 r. Pierwszy etap projektu, który wywołał podziały w opinii publicznej z powodu wysokich kosztów oraz wpływu na krajobraz i społeczności lokalne, powinien uzyskać wkrótce definitywną zgodę na realizację — dodał resort transportu.
Podkreślono, że jest to największy europejski projekt w zakresie infrastruktury, budowa sieci zacznie się na wiosnę i docelowo pozwoli stworzyć 25 tys. miejsc pracy.