3. Brak samodzielności
Brak samodzielności w codziennej pracy wiąże się z koniecznością ustanowienia ciągłej kontroli oraz pomocy pracownikowi, który nie tylko nie wykona zadania do końca, ale również nie będzie potrafił znaleźć odpowiedniej metody i rozwiązania, aby projekt zakończyć samodzielnie.
4. Brak kreatywności
Często podczas rekrutacji kandydat otrzymuje do rozwiązania case study, na podstawie którego można ocenić, czy potrafi myśleć kreatywnie i rozwiązywać problemy. Osoba kreatywna potrafi znaleźć wiele rozwiązań, co jest niezwykle dziś ważną cechą w firmie.
5. Wiecznie nieobecni
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez ZUS w raporcie „Absencja chorobowa w 2014 r." w rejestrze zaświadczeń lekarskich ZUS znalazło się 18 842,5 tys. zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy na łączną liczbę 252 821 tys. dni absencji chorobowej. Zgodnie z komunikatem ZUS przeprowadził aż 609,4 tys. kontroli osób posiadających zwolnienie chorobowe. W konsekwencji wydanych zostało 35,7 tys. decyzji wstrzymujących wypłatę zasiłków. Bez wątpienia zdrowie jest najważniejsze, natomiast nie ma nic bardziej irytującego od pracownika, który zwolnienie lekarskie traktuje jako przedłużenie wakacji.
6. Złe zarządzanie czasem
W pracy nie funkcjonuje tzw. eleganckie spóźnienie. Notoryczne spóźnianie się pracownika do pracy lub na spotkanie biznesowe nie tylko świadczy o jego ignorancji, ale również jest powiązane z nieumiejętnością planowania czasu. Dziś nie ma miejsca na bycie w tzw. niedoczasie ze względu na konieczność terminowych zakończeń projektów. Nie można sobie pozwolić, aby klient czekał na rozwiązania.
7. Wiem wszystko najlepiej
Posiadanie pokory jest istotne. Każdemu zdarza się popełnić błąd. Nie można upierać się na siłę przy swojej racji. Ludzie, którzy nie dostrzegają luki w swoim myśleniu bądź ignorują pomocne uwagi, mogą być bardzo uciążliwi we współpracy.
8. Czas na kolejną przerwę
Zgodnie z prawem każdy pracodawca jest zobligowany do udzielania swoim pracownikom przerwy od pracy. Bez wątpienia każdy potrzebuje chwili odpoczynku od swoich obowiązków, ale istnieje pewien rodzaj pracowników, którzy korzystają z nich zbyt często. Niekończące się wyjścia „na papierosa" lub powtarzające się prywatne rozmowy telefoniczne prowadzone w czasie pracy są dla pracodawcy nie lada problemem. Ta sama sytuacja ma miejsce, gdy biuro zamienia się w kafeterię, a pracownicy zabijają czas, celebrując kolejne posiłki.