Szef PAIiIZ wskazał, że w ramach przekształcenia PAIiIZ w PAIH już likwidowane są podlegające Ministerstwu Rozwoju Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) w Szanghaju, Toronto, Berlinie i Budapeszcie, a w ich miejscu powoływane są biura handlowe bliżej centrów biznesowych i pozbawione rozbudowanej obsługi oraz otoczki dyplomatycznej. Docelowo takich biur ma być ok. 70. Na tej zasadzie powstały już placówki handlowe w Singapurze, Teheranie, Nairobi, Szanghaju i Ho Szi Min, a jeszcze w pierwszej połowie 2017 roku zostaną otwarte nowe: w Budapeszcie, Frankfurcie, Dubaju i Meksyku - poinformował na spotkaniu z prasą.
Przekazał też, że wkrótce agencja ruszy z naborem personelu na nowe placówki.
Pisula podkreślił, że w ramach integracji agencji zajmujących się promocją polskiej gospodarki, w tym - oprócz PAIiIZ - PARP, KUKE, BGK i ARP, do dyspozycji na cele promocyjne rząd przeznaczył 60 mld zł.
Jak wyjaśnił, w ramach zmian Ministerstwo Rozwoju rozważało budowę nowej agencji, lecz zdecydowało się na przekształcenie istniejącej. M.in. podjęto decyzję o integracji operacyjnej z Grupą PFR, ujednoliceniu statutu, zmianie nazwy, a także dołożeniu zadań dotyczących promocji eksportu.
"Nie jesteśmy kapitałowo częścią tej grupy. Pozostajemy jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Natomiast na szczeblu operacyjnym współpracujemy ze wszystkimi podmiotami członkowskimi w Polskim Funduszu Rozwoju" - powiedział.