Łącząc procesy z bankiem

Grupa nowoczesnych rozwiązań umożliwiających integrację procesów finansowych firmy z instytucją finansową

Publikacja: 27.11.2017 20:18

Rozwiązania Pekao Connect zwiększają wygodę i poprawiają bezpieczeństwo elektronicznej obsługi banko

Rozwiązania Pekao Connect zwiększają wygodę i poprawiają bezpieczeństwo elektronicznej obsługi bankowej firm.

Foto: materiały prasowe

Efektywność wymiany danych z bankiem, a co za tym idzie wydajność operacyjna i finansowa firmy rosną wraz ze stopniem integracji jej wewnętrznych systemów finansowo-księgowych (FK) z systemami bankowymi. Manualne wprowadzanie transakcji czy tradycyjna wymiana plików to przeżytek. Sposobem na usprawnienie procesu jest bezpośrednia integracja systemowa Pekao Connect.

Na czym polega integracja

To rodzina najnowszych rozwiązań umożliwiających bezpośrednią integrację systemu FK firmy z bankiem oraz zautomatyzowanie procesów wysyłania zleceń płatniczych do Pekao i odbierania informacji zwrotnych o operacjach przeprowadzanych na rachunkach bankowych. Bank oferuje najnowocześniejsze kanały wymiany danych, dobierając je do potrzeb i możliwości firmy. Rozwiązania te zwiększają wygodę i poprawiają bezpieczeństwo elektronicznej obsługi bankowej oraz skracają czas poświęcany na codzienną obsługę internetowego systemu PekaoBiznes24.

W ramach Pekao Connect bank oferuje szereg kanałów integracji i automatyzacji. Jednym z głównych jest Web Services, czyli najnowocześniejsze rozwiązanie umożliwiające elektroniczną obsługę rachunków bankowych bezpośrednio z poziomu systemu FK, bez konieczności używania bankowości elektronicznej PekaoBiznes24. We własnym systemie FK można wykonywać szereg czynności bankowych takich jak: tworzenie i podpisywanie zleceń płatniczych oraz pobieranie wyciągów bankowych i historii operacji.

Kolejną usługą jest Transfer Agent, czyli autorskie oprogramowanie Pekao, instalowane po stronie firmy umożliwiające komunikację pomiędzy systemem banku a systemami FK bez konieczności ich dostosowywania. Pozwala na automatyzację procesów związanych z importem zleceń płatniczych do banku i pobieraniem z niego informacji. Daje to możliwość m.in. automatycznego pobrania z dowolnie wskazanej lokalizacji pliku z przelewami oraz wysłania ich do banku (do realizacji wymagana jest autoryzacja w PekaoBiznes24), a także automatycznego pobrania wyciągów bankowych i zapisania ich w dowolnej lokalizacji.

Sprawniejsze dyspozycje

Oferta Pekao Connect zawiera również AIL, czyli alternatywny kanał przekazywania zleceń do banku z wykorzystaniem bezpiecznej poczty elektronicznej, zapewniający prostą i szybką, podstawową integrację z systemami firmy. Przekazane zlecenia w postaci podpisanego i zaszyfrowanego załącznika do wiadomości e-mail są automatycznie przetwarzane przez Pekao, a zwrotnie wysyłane są informacje ze statusem realizacji złożonych dyspozycji z Państwa rachunku. To szczególnie korzystne dla firm szukających prostego rozwiązania i szybkich rezultatów, a także tych które z różnych przyczyn nie mogą dostosować swoich systemów ERP/FK do innych metod komunikacji oferowanych przez bank.

Kolejnym rozwiązaniem jest HTTPS będący alternatywnym kanałem przekazywania zleceń do banku z wykorzystaniem bezpiecznego serwera Pekao, gdzie firma umieszcza podpisane i zaszyfrowane pliki zawierające dyspozycje. Z katalogów na dysku serwera firma może pobierać raporty z wynikiem realizacji dyspozycji, oraz inne zamówione raporty transakcyjne. Ten kanał służy do realizacji dużych wolumenów transakcji krajowych i zagranicznych bezpośrednio w systemie transakcyjnym banku.

Z kolei Plugin to rozwiązania oferowane przez partnerów banku, wiodących na rynku dostawców systemów FK/ERP, udostępniane jako moduły dodatkowe lub wbudowane w oferowane przez nich systemy finansowe, umożliwiające bezpośrednią komunikację online z bankiem, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

Opinia

Piotr Karwiński, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej, Bank Pekao SA

Im większa skala i zakres wykonywanych operacji za pośrednictwem bankowości online, tym większe korzyści osiągnie firma dzięki bezpośredniej integracji. Automatyzacja procesów, czyli możliwość wymiany danych pomiędzy systemami według zdefiniowanych harmonogramów połączeń, również po godzinach pracy firmy, oraz redukcja czynności operacyjnych, dzięki wyeliminowaniu pracochłonnych działań manualnych, to jedne z głównych zalet integracji. Do tego dochodzi podniesienie jakości, czyli ograniczenie ryzyka pomyłek i błędów, oraz lepsza kontrola przepływów finansowych. To także wygoda i oszczędność czasu wynikająca z braku konieczności odrębnego logowania do bankowości internetowej oraz automatycznej autoryzacji połączenia systemu wewnętrznego z bankiem, co skraca czas trwania operacji i daje dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Firma dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań zmniejsza ryzyka operacyjne i podnosi poziom bezpieczeństwa. Wszystko to przy wysokim poziomie zabezpieczenia wymiany informacji między systemami klienta i banku.

TEKST POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z BANKIEM PEKAO S.A.

Efektywność wymiany danych z bankiem, a co za tym idzie wydajność operacyjna i finansowa firmy rosną wraz ze stopniem integracji jej wewnętrznych systemów finansowo-księgowych (FK) z systemami bankowymi. Manualne wprowadzanie transakcji czy tradycyjna wymiana plików to przeżytek. Sposobem na usprawnienie procesu jest bezpośrednia integracja systemowa Pekao Connect.

Na czym polega integracja

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko