Święta bardziej po amerykańsku

Sezon zakupów bożonarodzeniowych w ostatnich latach zaczynał się coraz wcześniej. W tym roku więcej firm czeka z promocjami do tzw. czarnego piątku.

Aktualizacja: 13.11.2017 05:22 Publikacja: 12.11.2017 20:00

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Konsumenci byli przyzwyczajeni, że zaraz po zniknięciu ze sklepów zniczy na początku listopada pojawiały się choinki i na dobre ruszał sezon zakupów bożonarodzeniowych.

Ten rok jest inny, ponieważ mocnym punktem w handlowym kalendarzu staje się czarny piątek i wiele firm czeka do końca miesiąca z ogłoszeniem najatrakcyjniejszych ofert. To kolejny amerykański zwyczaj, jaki doskonale przyjął się w branży. – Klienci niekoniecznie chcą rzucać się na zakupy świąteczne już 2 listopada. Czarny piątek wielu sklepom pasuje, ponieważ jest akcją masową i świetnie się sprzedaje w promocjach – mówi prezes dużej sieci.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy