Sezon na świąteczne reklamy już się rozpoczął i wpisuje się w nań reklama brytyjskiego Tesco, która w ciepłym klimacie i z indykami w roli głównej pokazuje okołoświąteczne scenki. Dla niektórych reklama ta okazała się jednak bulwersująca i wcale nie dlatego, że do Bożego Narodzenia jeszcze ponad miesiąc.

Oburzenie wzbudził fakt, że w reklamie pojawiają się postacie ubrane w sposób charakterystyczny dla muzułmanów. Oprócz tego odrazę niektórych wzbudziła gejowska para najwyraźniej zamierzająca wspólnie świętować Boże Narodzenie. Na szczęście oszczędzono hasło Tesco „Everyone'sWelcome". W komentarzach możemy poczytać nawoływania do bojkotu Tesco oraz przypomnienia, że Boże Narodzenie to chrześcijańskie, nie muzułmańskie święto. Komentujący stwierdzają, że Tesco psuje święta bzdurami czy polityczną poprawnością. Większość oburzonych skupia się właśnie na fakcie, że Boże Narodzenie nie jest obecne w islamie.

Zapominają jednak o co chodzi w tym święcie, a czego w Polsce symbolem jest dodatkowe nakrycie dla wędrowca – o to, by być razem.