Ikea stawia na sprzedaż w sieci

Meblowy detalista chce sprzedawać swoje produkty nie tylko we własnym sklepie internetowym, ale również na platformach typu Amazon.

Aktualizacja: 11.10.2017 08:39 Publikacja: 10.10.2017 19:53

Ikea stawia na sprzedaż w sieci

Foto: Bloomberg

Torbjörn Lööf, szef spółki Inter Ikea, taką zmianę zapowiedział w rozmowie z dziennikiem „Financial Times". Nie chciał jednak odnieść się do spekulacji, o jaką zewnętrzną platformę internetową mogłoby chodzić. Odmówił też skomentowania, z kim firma prowadzi takie negocjacje.

Ikea bardzo szybko rozwija swój biznes internetowy, w Polsce do końca tego roku online mają być dostępne już wszystkie kategorie produktów tej szwedzkiej marki. Dotąd szwedzka sieć w naszym kraju oferowała w tym kanale głównie meble, a pozostałe kategorie są do oferty wprowadzane stopniowo.

Polskie biuro prasowe firmy zaprzeczyło, jakoby Ikea podpisała umowę z Amazonem na sprzedaż swoich produktów na tej platformie. – W Polsce również tego typu opcja nie jest obecnie analizowana – wyjaśnia firma.

Jeśli jednak spółka zdecyduje się na taki ruch, będzie kolejną, która stawia na kompleksową strategię dotarcia do klienta wszelkimi możliwymi sposobami. Jest to więc zarówno rozwój sieci stacjonarnych sklepów, jak i wzmacnianie obecności w segmencie internetowym.

Prawdopodobnie najpierw współpraca z Amazonem dotyczyłaby rynku amerykańskiego – w Europie w grę wchodziłaby raczej Wielka Brytania lub Niemcy, gdzie pozycja tego internetowego giganta jest znacznie silniejsza niż u nas. Amazon od dawna rozwija współpracę z innymi firmami, które nawet jeśli mają już własne e-sklepy, chcą docierać do jeszcze większej liczby klientów online. Nie bez powodu Amazon jest dziś największym internetowym sprzedawcą na świecie, który zaczynał od sprzedaży książek i multimediów, by teraz obok oferty własnych produktów zarabiać na udostępnianiu miejsca na platformie zewnętrznym kontrahentom.

Jednak również w takim modelu panuje ogromna konkurencja. W USA w podobny sposób chce działać na znacznie większą skalę Wal-Mart, a coraz bardziej rozpycha się również Alibaba. Ten ostatni na razie jest obecny głównie w Chinach, ale celem firmy jest wchodzenie na kolejne rynki, również w Europie.

Dla Ikei to jeden ze sposobów rozwoju sprzedaży, która w ostatnim roku finansowym zbliżyła się do 40 mld euro.

Torbjörn Lööf, szef spółki Inter Ikea, taką zmianę zapowiedział w rozmowie z dziennikiem „Financial Times". Nie chciał jednak odnieść się do spekulacji, o jaką zewnętrzną platformę internetową mogłoby chodzić. Odmówił też skomentowania, z kim firma prowadzi takie negocjacje.

Ikea bardzo szybko rozwija swój biznes internetowy, w Polsce do końca tego roku online mają być dostępne już wszystkie kategorie produktów tej szwedzkiej marki. Dotąd szwedzka sieć w naszym kraju oferowała w tym kanale głównie meble, a pozostałe kategorie są do oferty wprowadzane stopniowo.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie