Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Handel

Kremy z Lidla lepsze niż francuskich gigantów

Bloomberg
Kosztujšcy raptem 2,99 euro krem nawilżajšcy do twarzy Lidla wygrał ranking konsumencki w Hiszpanii, pokonujšc luksusowe marki Estee Lauder czy Clarins.

Hiszpańska organizacja konsumencka OCU przetestowała 16 popularnych kremów nawilżajšcych. W tym celu zorganizowała serię rygorystycznych tzw. œlepych testów konsumenckich. Wszystkie kremy przez cztery tygodnie były testowane przez ochotniczki, które nie wiedziały, jakiego produktu używajš.

W ocenie uwzględniono punkty za skład produktów. Odejmowano je m.in. za substancje choć dozwolone przepisami, to nie rekomendowane, czyli parabeny czy niektóre konserwanty.

Przebadano produkty w różnych cenach, od najtańszych marek dyskontowych, po najdroższe luksusowe kremy. Zwycięzcš zestawienia okazał się produkt... najtańszy, czyli liliowy Cien Aqua sprzedawany w Lidlu za 2,99 euro. Ochotniczki najgorzej oceniły produkt najdroższy, a więc kosztujšcy 225 euro żelowy krem nawilżajšcy marki La Mer.

Na drugim miejscu w rankingu konsumentek znalazł się krem Vichy Aqualia Thermal kosztujšcy 17 euro, a na trzecim Garnier Skins Natural za 4,99 euro.

Podobny sukces osišgnšł dwa lata temu tani krem przeciwzmarszczkowy z Lidla. Kosztujšcy 3 euro Q10 sprzedawany pod markš Cien wygrał w rankingu konsumenckim przeprowadzonym w Hiszpanii na 955 wolontariuszkach. Przy okazji okazało się, że wiele drogich kremów zawiera zbyt mało składników aktywnych, takich jak retinol, kolagen i koenzym Q10.

Nie tylko tanie marki

Bazujšce na niskich cenach dyskonty co rusz zaskakujš produktami, które podbijajš rynek. W ubiegłym roku Lidl wprowadził do sprzedaży oryginalne buty marki Crocs, które stały się sprzedażowym hitem. Przed dyskontami ustawiały się kolejki chętnych na to obuwie, a klienci w sklepach wyrywali sobie buty z ršk. W maju tego roku crocsy pojawiły się w obu dyskontach – Biedronce i Lidlu. Ceny były kilkukrotnie niższe niż w „normalnej" sprzedaży (50-70 zł).

Biedronka i Lidl wprowadzajš co jakiœ czas do oferty także produkty dla bardziej wymagajšcych klientów. Dyskonty Biedronki oferowały już m.in. jeansy Levis oraz poœciel duetu Paprocki & Brzozowski.

Teraz hitem może się okazać kolekcja tekstyliów łazienkowych Macieja Zienia. Ręczniki czy szlafrok bawełniany zaprojektowane przez Zienia będzie można kupić w dyskontach od 13 paŸdziernika.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL