Halloween jest jednym z ulubionych świątecznych dni w USA. Co roku Amerykanie przebierają się w kostiumy, straszą nawzajem i wydają dużo pieniędzy na wszystko, co z Halloween związane. W tym roku, zdaniem National Retail Federation, padnie rekord wydatków związanych z tym świętem. Amerykanie planują bowiem wydać przeszło 9 miliardów dolarów z okazji Halloween. Rok temu całość halloweenowych wydatków amerykańskich konsumentów zamknęła się kwotą 8,6 mld dolarów, co również było rekordową wartością.
Na podstawie ankiety przeprowadzonej na zlecenie National Retail Federation, można stwierdzić, że konsumenci wydadzą 3,4 mld dolarów na same kostiumy, 2,7 mld na dekoracje i kolejne 2,7 mld na słodycze. Same okazjonalne kartki pochłoną 410 mln dolarów. W poszukiwaniu tych dóbr konsumenci udadzą się przede wszystkim do dyskontów (47 proc.) oraz do wyspecjalizowanych sklepów (38 proc.), 22 procent konsumentów szuka halloweenowych okazji online (Amazon już ma specjalną halloweenową sekcję).
- Spodziewamy się, że konsumenci będą szukać wczesnych promocji zarówno online, jak i w sklepach – powiedziała CNBC Pam Goodfellow z Prosper Insighst, która wykonała ankietę dla NRF.
Z danych wynika też, że 48 procent dorosłych Amerykanów planujących obchodzić Halloween zamierza się przebrać z tej okazji. Popularne są kostiumy czarownic, Batmana czy zwierząt, wśród kostiumów dziecięcych popularne są przebrania za superbohaterów. Amerykanie zamierzają przebierać też swoich pupili – dla psów popularny jest kostium hotdoga.
W aktywnościach związanych z Halloween zamierza wziąć 179 mln mieszkańców USA (w 2016 – 171 mln). Średnio wydadzą oni z tej okazji 86,1 dolara.