Lidl i biura podróży zadowoleni z zainteresowania

Sieć sklepów dopiero wystartowała z nową działalnością, ale już ma powody do zadowolenia. Podobnie, jak partnerzy.

Aktualizacja: 14.09.2017 18:08 Publikacja: 14.09.2017 16:52

Lidl i biura podróży zadowoleni z zainteresowania

Foto: Bloomberg

Dopiero od dwóch dni Lidl działa w Polsce również jako turystyczny multiagent, ale najwyraźniej ma już powody do zadowolenia. Co prawda, celem dzisiejszej konferencji prasowej było pokazanie partnerów współpracujących z Lidlem przy projekcie Lidl Podróże, ale przedstawicielom sieci handlowej nie udało się ukryć zadowolenia z zainteresowania, jakim cieszy się ich serwis sprzedający wycieczki. Przy okazji Lidl poinformował, że za pośrednictwem jego strony będzie można kupić również wycieczki biur EXIMtours oraz Neckermann Polska. Nie będą to jednak oferty na wyłączność.

Oferty na wyłączność Lidl ma od czterech touroperatorów – Rainbow Polska, Prestige Tours, UniqueMoments i Volare Travel. Kontrowersje zdążyła już wzbudzić oferta największego z tych biur, Rainbow, któremu agenci zarzucali, że w ofercie dla Lidl Podróże zaoferował niższe ceny, wyłamując się tym samym z zasady jednolitej ceny w każdym kanale sprzedaży. Emilia Bratkowska z Rainbow Tours twierdzi jednak, że to kwestia nieporozumienia, gdyż wycieczki dla Lidla były inne niż te oferowane na rynku, choć podobieństwa nie dało się uniknąć.

Dla Rainbow Tours sprzedaż wycieczek za pośrednictwem Lidl Podróże, to uzupełnienie sieci sprzedaży. Drugi touroperator w Polsce nie boi się tym samym uzależnienia od jednego partnera. Również mniejsze biura, choć zdają sobie sprawę z ryzyka, nie obawiają się specjalnie tego problemu, zakładając, że poradzą sobie z dywersyfikacją. Wszyscy partnerzy Lidla mają nadzieję, że uda im się poszerzyć rynek, docierając do klientów, którzy dotychczas, z różnych względów, nie podróżowali.

Wątpliwości pojawią się, gdy zadawane jest pytanie, jak Lidl będzie mierzyć swój ewentualny sukces, jako multiagenta. Lidl nie odpowiada na pytania, ilu klientów uzna za sukces czy jaki poziom sprzedaży będzie satysfakcjonujący.

- Działamy, jak startup – opowiadał na konferencji Adam Dudziński, lider turystycznego projektu Lidl Polska. – Nie mamy benchmarku, który pozwoliłby nam dokonać porównania. Jesteśmy jedyni, którzy sprzedają wycieczki w ten sposób.

Tymczasem mieliśmy już na polskim rynku nieudane próby sprzedaży wycieczek w Almie czy u głównego konkurenta Lidla, Biedronki. Alma sprzedawała wycieczki w modelu podobnym do Lidl Podróże, z tą różnicą, że oferty pochodziły od jednego biura podróży.

Pod jednym względem można jednak uznać, że Lidl Podróże już osiągnęło niewątpliwy sukces – według danych firmy chęć współpracy przy projekcie zgłosiło w ciągu dwóch dni kilkadziesiąt różnych podmiotów oferujących wycieczki i pobyty. Biura podróży i hotele wierzą więc w sukces projektu i chcą także na nim skorzystać.

Nie udało się, niestety, uzyskać informacji ile imprez turystycznych już zostało sprzedanych. Anonimowo przedstawiciele Lidla twierdzą jednak, że sprzedaż idzie dobrze.

Dopiero od dwóch dni Lidl działa w Polsce również jako turystyczny multiagent, ale najwyraźniej ma już powody do zadowolenia. Co prawda, celem dzisiejszej konferencji prasowej było pokazanie partnerów współpracujących z Lidlem przy projekcie Lidl Podróże, ale przedstawicielom sieci handlowej nie udało się ukryć zadowolenia z zainteresowania, jakim cieszy się ich serwis sprzedający wycieczki. Przy okazji Lidl poinformował, że za pośrednictwem jego strony będzie można kupić również wycieczki biur EXIMtours oraz Neckermann Polska. Nie będą to jednak oferty na wyłączność.

Pozostało 80% artykułu
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale