Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Handel

Lidl i biura podróży zadowoleni z zainteresowania

Bloomberg
Sieć sklepów dopiero wystartowała z nowš działalnoœciš, ale już ma powody do zadowolenia. Podobnie, jak partnerzy.

Dopiero od dwóch dni Lidl działa w Polsce również jako turystyczny multiagent, ale najwyraŸniej ma już powody do zadowolenia. Co prawda, celem dzisiejszej konferencji prasowej było pokazanie partnerów współpracujšcych z Lidlem przy projekcie Lidl Podróże, ale przedstawicielom sieci handlowej nie udało się ukryć zadowolenia z zainteresowania, jakim cieszy się ich serwis sprzedajšcy wycieczki. Przy okazji Lidl poinformował, że za poœrednictwem jego strony będzie można kupić również wycieczki biur EXIMtours oraz Neckermann Polska. Nie będš to jednak oferty na wyłšcznoœć.

Oferty na wyłšcznoœć Lidl ma od czterech touroperatorów – Rainbow Polska, Prestige Tours, UniqueMoments i Volare Travel. Kontrowersje zdšżyła już wzbudzić oferta największego z tych biur, Rainbow, któremu agenci zarzucali, że w ofercie dla Lidl Podróże zaoferował niższe ceny, wyłamujšc się tym samym z zasady jednolitej ceny w każdym kanale sprzedaży. Emilia Bratkowska z Rainbow Tours twierdzi jednak, że to kwestia nieporozumienia, gdyż wycieczki dla Lidla były inne niż te oferowane na rynku, choć podobieństwa nie dało się uniknšć.

Dla Rainbow Tours sprzedaż wycieczek za poœrednictwem Lidl Podróże, to uzupełnienie sieci sprzedaży. Drugi touroperator w Polsce nie boi się tym samym uzależnienia od jednego partnera. Również mniejsze biura, choć zdajš sobie sprawę z ryzyka, nie obawiajš się specjalnie tego problemu, zakładajšc, że poradzš sobie z dywersyfikacjš. Wszyscy partnerzy Lidla majš nadzieję, że uda im się poszerzyć rynek, docierajšc do klientów, którzy dotychczas, z różnych względów, nie podróżowali.

Wštpliwoœci pojawiš się, gdy zadawane jest pytanie, jak Lidl będzie mierzyć swój ewentualny sukces, jako multiagenta. Lidl nie odpowiada na pytania, ilu klientów uzna za sukces czy jaki poziom sprzedaży będzie satysfakcjonujšcy.

- Działamy, jak startup – opowiadał na konferencji Adam Dudziński, lider turystycznego projektu Lidl Polska. – Nie mamy benchmarku, który pozwoliłby nam dokonać porównania. Jesteœmy jedyni, którzy sprzedajš wycieczki w ten sposób.

Tymczasem mieliœmy już na polskim rynku nieudane próby sprzedaży wycieczek w Almie czy u głównego konkurenta Lidla, Biedronki. Alma sprzedawała wycieczki w modelu podobnym do Lidl Podróże, z tš różnicš, że oferty pochodziły od jednego biura podróży.

Pod jednym względem można jednak uznać, że Lidl Podróże już osišgnęło niewštpliwy sukces – według danych firmy chęć współpracy przy projekcie zgłosiło w cišgu dwóch dni kilkadziesišt różnych podmiotów oferujšcych wycieczki i pobyty. Biura podróży i hotele wierzš więc w sukces projektu i chcš także na nim skorzystać.

Nie udało się, niestety, uzyskać informacji ile imprez turystycznych już zostało sprzedanych. Anonimowo przedstawiciele Lidla twierdzš jednak, że sprzedaż idzie dobrze.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL