Kate Moss ma na nowo wypromować Reserved

Grupa LPP, największy producent odzieży w Polsce, może postawić na top modelkę. Celebryci od lat brylują w kampaniach krajowych przedsiębiorstw.

Aktualizacja: 19.07.2017 06:11 Publikacja: 18.07.2017 20:12

Kate Moss uważana jest za ikonę stylu

Kate Moss uważana jest za ikonę stylu

Foto: Bloomberg

Polskie firmy, aby się wyróżnić, od lat zatrudniają do promocji znane nazwiska, także zagraniczne. Zapewniają, że to dobra strategia, choć – przyznają – niepozbawiona ryzyka.

Gwiazda na etat

Pierce Brosnan był twarzą Vistuli & Wólczanki, Bruce Willis reklamował wódkę Sobieski, produkowaną przez Belvedere, a w kampaniach BZ WBK zagraniczne gwiazdy mają pełen etat od lat. W gronie firm zatrudniających zagraniczne nazwiska (głównie modelki) jest też odzieżowa grupa LPP, ale nigdy nie pracowała dla niej tzw. globalna gwiazda. We wtorek do publicznej wiadomości trafiła informacja, że twarzą głównej marki LPP – Reserved – zostanie top modelka Kate Moss.

Marta Chlewicka, reprezentująca Reserved, odmawia na razie komentarzy. – Na początku sierpnia poinformujemy o szczegółach jesiennej kampanii – mówi. Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że termin ten zbiega się w czasie z planowanym na wrzesień debiutem Reserved na rynku brytyjskim.

Grzegorz Pilch, prezes Grupy Vistula, i Michał Wójcik, szef Bytomia (konkurują na rynku odzieży męskiej, a chcą się połączyć), zapewniają, że kampania z udziałem znanej osoby to dobra strategia, ale podkreślają jedno: musi budować, a nie niszczyć wiarygodność marki. Z tego punktu widzenia ostrożnie oceniają jedną z pierwszych reklam w Polsce z udziałem popularnego obcokrajowca. – Pierce Brosnan był twarzą Vistuli ładnych dziesięć lat temu, gdy grupa była w zupełnie innej sytuacji i potrzebowała dodatkowego uwiarygodnienia się – mówi tylko Grzegorz Pilch. Wójcik wskazuje natomiast, że reklama musi budować spójny i wiarygodny przekaz. – Czy konsument w Polsce uwierzyłby, że aktor z Hollywood nosi garnitur Bytomia? Może nawet nie był w Polsce – mówi.

Zdaniem Wójcika angaż celebryty-obcokrajowca może się sprawdzić w przypadku marki pozycjonującej się jako globalna. Tak przez lata budowane było Reserved. – Zatrudnienie Kate Moss to bardzo ciekawy pomysł. Pozytywnie oceniam działania największej polskiej firmy odzieżowej i z ciekawością przyglądam się jej pomysłom – komentuje Pilch.

Wyróżnij się albo zgiń

– Stawiamy na polskość, stąd też nasza współpraca z Robertem Lewandowskim. Zmieniliśmy jej model i zakładamy w Vistuli, że będzie ona długoterminowa: obejmie kilka, a nawet kilkanaście kolekcji. Jesteśmy też zadowoleni ze wspólnego projektu W.Kruk z Martyną Wojciechowską. Nie jest przesądzone, czy nie będziemy jej kontynuować – mówi Pilch.

Ostatnie dwie kolekcje Bytomia promowali Daniel Olbrychski z wnukiem i Andrzej Seweryn z synem. – Od piątku rusza sesja zdjęciowa do kolejnej kolekcji – mówi Wójcik.

Zatrudnienie osoby popularnej to też ryzyko. Widać to dobrze w mediach społecznościowych. W ubiegłym roku Bytom spotkał się z krytyką. – Moim zdaniem wyszliśmy z tego obronną ręką – mówi Wójcik i przypomina, że w marketingu obowiązuje zasada „wyróżnij się albo zgiń".

Z kampanii z udziałem celebrytów nie rezygnuje sieć komórkowa Play Communications. Bartosz Dobrzyński, członek zarządu telekomu ds. marketingu, uważa, że to dobrze wydane pieniądze, i nie żałuje zatrudnienia żadnej z takich osób.

Polskie firmy, aby się wyróżnić, od lat zatrudniają do promocji znane nazwiska, także zagraniczne. Zapewniają, że to dobra strategia, choć – przyznają – niepozbawiona ryzyka.

Gwiazda na etat

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł